Page 11 - Zpravodaj_brezen_2021
P. 11
Z REDAKČNÍ POŠTY
JAK ČÍST ZPRAVODAJ
V minulém vydání se Opravdu? Já v mnoha věcech s kolegou cího a hodnotícího komentáře, zveřejněného
redakce rozhodla neuve- Hermanem nesouhlasím, ale vždy po se- v minulém čísle. Ať si to pan MH vydá jinde.
řejnit příspěvek zastupitele známení s obsahem. Ani forma a styl, které Možná to cenzura není, ale návod k tomu,
Martina Hermana s odvolá- používá, mi nejsou blízké. Kromě sociálních co máme číst, je jen krůček od poučování, jak
ním na rozpor s pravidly pro sítí ale je Zpravodaj bohužel jediné místo, kde máme přemýšlet. A to už tu bylo. Nad někte-
jejich uveřejňování. Týkal můžete na Kolínsku účinně prezentovat své rými mediálními příspěvky obecně je třeba
se kolínského dluhu. Pravidla jsou uvedena názory. A promiňte mi, jestli jsou nebo nejsou se zamyslet proč, případně komu ku prospě-
na webu a každý si je může přečíst. Udělejte správné, takové či makové, by měl mít šanci chu. Některé je lepší nečíst vůbec. Ale tuhle
to prosím, až dočtete následující řádky, tedy posoudit občan = volič. Nebo chcete říct, že svobodu má v první řadě čtenář.
pokud taky neskončí v koši. všechny příspěvky ve Zpravodaji obsahují jen Na dluh Kolína se mne nikdo před psaním
Redakce ve svém textu napsala, cituji: „…, ověřená fakta? tohoto příspěvku nezeptal. Po letech si myslím,
že nebude tisknout ani další, pokud budou jemu Redakce uvádí v závěru textu, že konkrétní že by mělo být znovu posouzeno, jestli účel
podobné. Zpravodaj nemá v úmyslu někoho cen- názory a tvrzení z jeho příspěvku rozhodně použití těch peněz splnil smysl a jestli náhodou
zurovat a bude zveřejňovat i názory kritické. uveřejní. Nejsem profesí novinář, ale čtu pra- není hodnota získaného majetku větší než dluh
Musí však jít o věcná a konkrétní tvrzení, která videlně Lidovky, Právo, občas Reflex, Respekt s příslušenstvím. Pokud ano, byla to dobrá in-
lze ověřit, případně uvést na pravou míru... nebo seriózní zpravodajské weby. Tohle řešení vestice. Tolik můj osobní názor, podložený pět-
Mlhavé domněnky, neurčitá a fakty nepodlo- by asi u většiny z nich neprošlo. Buď by to advacetiletou praxí v oboru realit.
žená obvinění si pozornost nezaslouží. Ve Zpra- vydali celé a pak to rozebrali, nebo by to au- Aleš Čermák
vodaji placeném z jejich daní nemají co dělat.“ torovi hodili na hlavu bez toho moralizují- Autor je zastupitelem za ANO 2011
VZDĚLÁVÁNÍ NA KOLÍNSKU - AKTIVITY PROGRAMU MAP II
Projekt MAP II na Kolínsku je místní
akční plán vzdělávání, který je prioritně za-
měřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního
vzdělávání dětí a žáků do 15 let. Projekt MAP
II pod reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0009678
je financovaný prostřednictvím OP VVV. Za-
hrnuje oblasti včasné péče, předškolního V rámci MAP vznikly pracovní skupiny Kolín pomáhá prostřednictvím dobrovolníků
a základního vzdělávání, zájmového a nefor- pro financování, rovné příležitosti, čtenářskou těmto dětem s distanční výukou v nouzovém
málního vzdělávání za účasti učitelů a ředitelů gramotnost, jazykovou gramotnost, matema- stavu. Doučování žáků s odlišným mateřským
mateřských a základních škol, poradenských tickou gramotnost, digitální kompetence, ka- jazykem je zajištěno dle potřeby i on-line.
pracovníků, zástupců organizací neformál- riérové poradenství, mateřské školy, EVVO a I když je doba vzhledem ke covid-19 složitá
ního vzdělávání, poskytovatelů sociálních slu- regionální identitu, které pořádají pravidelná a nemůžou se prezenčně organizovat semi-
žeb, zřizovatelů, institucí veřejné správy a v ne- setkávání. náře, kavárny, workshopy pro učitele a širokou
poslední řadě rodičů. Spolupracují kontinuálně s Centrem pro veřejnost, zvát zajímavé osobnosti, snažíme
Všechny tři partnerské subjekty – MAS integraci cizinců, aby přispěly k začleňování se členy pracovních skupin setkávat alespoň
Podlipansko, MAS Zálabí a město Kolín – se dětí s odlišným mateřským jazykem. Pro on-line.
shodly, že chtějí v úspěšné spolupráci pokračo- školy a MŠ je důležitá metodika, jak s těmito Ing. Monika Kožinová
vat a realizovat naplánované aktivity projektu dětmi efektivně pracovat. Zároveň CIC, o.p.s. Koordinátor vzdělávání MAP II na Kolínsku
v období 1. 1. 2019 – 30. 4. 2022.
ZAMYŠLENÍ...
„Už je to zkrátka dlouhý!”. Věta, kterou Opravdu zažíváme těžké časy. Říkám si ale, si ho prožiju, nebo ho přežiju. Můžu začít
jsem za poslední měsíce slyšela i sama vyslo- jestli by alespoň s tou blbou náladou nešlo malými věcmi. Radovat se z drobností. Z vůně
vila nesčetněkrát. I moudrý král Šalomoun něco dělat. Protože komu pomůžu, když se jarního vzduchu. Z prvních kytiček. Z toho, že
kdysi pronesl, že „dlouhým čekáním zemdlívá budu na ten už tak zamračený svět mračit i já? mám nohy, které mě nesou po lese, i když mi
srdce“. Ano, všem je nám to už dlouhý, ať se Někdy stačí jeden paprsek světla a najednou u šesté borovice končí hranice katastru. No
nacházíme na kterékoli straně spektra společ- je celý obrázek úplně jiný. Nemůžu toho dělat a co. Některé věci změnit nemůžu, ale některé
nosti. Možná máme „jenom“ home office a ne- moc, ale můžu to aspoň zkusit. Rozhodnout můžu alespoň ovlivnit. Prosvěcovat své dny
posedné děti na distanční výuce. Možná jsme se. Každý den. Bez ohledu na okolnosti jít se malými radostmi. A nechat ty paprsky svítit
ale také přišli o práci, někoho blízkého nebo svým malým světélkem proti temnotě. Protože i na další. I oni to potřebují. A třeba se „nakazí“
nasazujeme denně síly ve zdravotnických za- můj život nezačne AŽ skončí pandemie. Nebo a začnou svítit taky a posílat ta drobná po-
řízeních. Každý má naloženo trochu jinak, ale AŽ se všechno vrátí do starých kolejí (a vrátí těšení dál. Protože světlo přemáhá temnotu.
dlouhý je nám to bezpochyby všem. A odtud se, opravdu?). Nebo dokonce AŽ se třeba Vždycky.
už je jen krůček k typicky české „blbé náladě“, vymění vláda. Můj život je TEĎ. Dneska. Zítra.
která momentálně drtí naši krásnou zem s pan- I v sevření pandemie. A v tom svém malém mi- Přemysl a Tereza Pýtrovi
demií covidu ruku v ruce. A já tomu rozumím. krosvětě můžu alespoň trošku ovlivnit, jestli Církev bratrská
11