Page 11 - Zpravodaj_brezen_2021
P. 11

Z REDAKČNÍ POŠTY



       JAK ČÍST ZPRAVODAJ


                       V  minulém  vydání  se   Opravdu?  Já  v  mnoha  věcech  s  kolegou   cího  a  hodnotícího  komentáře,  zveřejněného
                    redakce  rozhodla  neuve-  Hermanem  nesouhlasím,  ale  vždy  po  se-  v minulém čísle. Ať si to pan MH vydá jinde.
                    řejnit  příspěvek  zastupitele   známení  s  obsahem.  Ani  forma  a  styl,  které   Možná to cenzura není, ale návod k tomu,
                    Martina Hermana s odvolá-  používá,  mi  nejsou  blízké.  Kromě  sociálních   co máme číst, je jen krůček od poučování, jak
                    ním na rozpor s pravidly pro   sítí ale je Zpravodaj bohužel jediné místo, kde   máme přemýšlet. A to už tu bylo. Nad někte-
                    jejich  uveřejňování.  Týkal   můžete  na  Kolínsku  účinně  prezentovat  své   rými  mediálními  příspěvky  obecně  je  třeba
       se  kolínského  dluhu.  Pravidla  jsou  uvedena   názory. A promiňte mi, jestli jsou nebo nejsou   se  zamyslet  proč,  případně  komu  ku  prospě-
       na webu a každý si je může přečíst. Udělejte   správné,  takové  či  makové,  by  měl  mít  šanci   chu.  Některé  je  lepší  nečíst  vůbec.  Ale  tuhle
       to  prosím,  až  dočtete  následující  řádky,  tedy   posoudit  občan  =  volič.  Nebo  chcete  říct,  že   svobodu má v první řadě čtenář.
       pokud taky neskončí v koši.         všechny příspěvky ve Zpravodaji obsahují jen   Na dluh Kolína se mne nikdo před psaním
          Redakce ve svém textu napsala, cituji: „…,   ověřená fakta?           tohoto příspěvku nezeptal. Po letech si myslím,
       že nebude tisknout ani další, pokud budou jemu   Redakce uvádí v závěru textu, že konkrétní   že  by  mělo  být  znovu  posouzeno,  jestli  účel
       podobné. Zpravodaj nemá v úmyslu někoho cen-  názory  a  tvrzení  z  jeho  příspěvku  rozhodně   použití těch peněz splnil smysl a jestli náhodou
       zurovat  a  bude  zveřejňovat  i  názory  kritické.   uveřejní. Nejsem profesí novinář, ale čtu pra-  není hodnota získaného majetku větší než dluh
       Musí však jít o věcná a konkrétní tvrzení, která   videlně Lidovky, Právo, občas Reflex, Respekt   s příslušenstvím. Pokud ano, byla to dobrá in-
       lze  ověřit,  případně  uvést  na  pravou  míru...   nebo seriózní zpravodajské weby. Tohle řešení   vestice. Tolik můj osobní názor, podložený pět-
       Mlhavé  domněnky,  neurčitá  a  fakty  nepodlo-  by  asi  u  většiny  z  nich  neprošlo.  Buď  by  to   advacetiletou praxí v oboru realit.
       žená obvinění si pozornost nezaslouží. Ve Zpra-  vydali celé a pak to rozebrali, nebo by to au-   Aleš Čermák
       vodaji placeném z jejich daní nemají co dělat.“   torovi  hodili  na  hlavu  bez  toho  moralizují-  Autor je zastupitelem za ANO 2011



       VZDĚLÁVÁNÍ NA KOLÍNSKU - AKTIVITY PROGRAMU MAP II

          Projekt  MAP  II  na  Kolínsku  je  místní
       akční  plán  vzdělávání,  který  je  prioritně  za-
       měřen  na  rozvoj  kvalitního  a  inkluzivního
       vzdělávání dětí a žáků do 15 let. Projekt MAP
       II  pod  reg.  č.  CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0009678
       je  financovaný  prostřednictvím  OP  VVV.  Za-
       hrnuje  oblasti  včasné  péče,  předškolního    V  rámci  MAP  vznikly  pracovní  skupiny   Kolín  pomáhá  prostřednictvím  dobrovolníků
       a  základního  vzdělávání,  zájmového  a  nefor-  pro financování, rovné příležitosti, čtenářskou   těmto dětem s distanční výukou v nouzovém
       málního vzdělávání za účasti učitelů a ředitelů   gramotnost, jazykovou gramotnost, matema-  stavu. Doučování žáků s odlišným mateřským
       mateřských  a  základních  škol,  poradenských   tickou gramotnost, digitální kompetence, ka-  jazykem je zajištěno dle potřeby i on-line.
       pracovníků,  zástupců  organizací  neformál-  riérové poradenství, mateřské školy, EVVO a   I když je doba vzhledem ke covid-19 složitá
       ního vzdělávání, poskytovatelů sociálních slu-  regionální identitu, které pořádají pravidelná   a  nemůžou  se  prezenčně  organizovat  semi-
       žeb, zřizovatelů, institucí veřejné správy a v ne-  setkávání.           náře, kavárny, workshopy pro učitele a širokou
       poslední řadě rodičů.                  Spolupracují  kontinuálně  s  Centrem  pro   veřejnost,  zvát  zajímavé  osobnosti,  snažíme
          Všechny  tři  partnerské  subjekty  –  MAS   integraci  cizinců,  aby  přispěly  k  začleňování   se  členy  pracovních  skupin  setkávat  alespoň
       Podlipansko, MAS Zálabí a město Kolín – se   dětí  s  odlišným  mateřským  jazykem.  Pro   on-line.
       shodly, že chtějí v úspěšné spolupráci pokračo-  školy a MŠ je důležitá metodika, jak s těmito   Ing. Monika Kožinová
       vat a realizovat naplánované aktivity projektu   dětmi efektivně pracovat. Zároveň CIC, o.p.s.   Koordinátor vzdělávání MAP II na Kolínsku
       v období 1. 1. 2019 – 30. 4. 2022.


       ZAMYŠLENÍ...

         „Už  je  to  zkrátka  dlouhý!”.  Věta,  kterou   Opravdu  zažíváme  těžké  časy.  Říkám  si  ale,   si  ho  prožiju,  nebo  ho  přežiju.  Můžu  začít
       jsem za poslední měsíce slyšela i sama vyslo-  jestli  by  alespoň  s  tou  blbou  náladou  nešlo   malými věcmi. Radovat se z drobností. Z vůně
       vila  nesčetněkrát.  I  moudrý  král  Šalomoun   něco  dělat.  Protože  komu  pomůžu,  když  se   jarního vzduchu. Z prvních kytiček. Z toho, že
       kdysi pronesl, že  „dlouhým čekáním zemdlívá   budu na ten už tak zamračený svět mračit i já?   mám nohy, které mě nesou po lese, i když mi
       srdce“. Ano, všem je nám to už dlouhý, ať se   Někdy  stačí  jeden  paprsek  světla  a  najednou   u  šesté  borovice  končí  hranice  katastru.  No
       nacházíme na kterékoli straně spektra společ-  je celý obrázek úplně jiný. Nemůžu toho dělat   a co. Některé věci změnit nemůžu, ale některé
       nosti. Možná máme „jenom“ home office a ne-  moc,  ale  můžu  to  aspoň  zkusit.  Rozhodnout   můžu  alespoň  ovlivnit.  Prosvěcovat  své  dny
       posedné děti na distanční výuce. Možná jsme   se. Každý den. Bez ohledu na okolnosti jít se   malými  radostmi.  A  nechat  ty  paprsky  svítit
       ale  také  přišli  o  práci,  někoho  blízkého  nebo   svým malým světélkem proti temnotě. Protože   i na další. I oni to potřebují. A třeba se „nakazí“
       nasazujeme  denně  síly  ve  zdravotnických  za-  můj život nezačne AŽ skončí pandemie. Nebo   a  začnou  svítit  taky  a  posílat  ta  drobná  po-
       řízeních. Každý má naloženo trochu jinak, ale   AŽ se všechno vrátí do starých kolejí (a vrátí   těšení  dál.  Protože  světlo  přemáhá  temnotu.
       dlouhý  je  nám  to  bezpochyby  všem.  A  odtud   se,  opravdu?).  Nebo  dokonce  AŽ  se  třeba   Vždycky.
       už je jen krůček k typicky české „blbé náladě“,   vymění vláda. Můj život je TEĎ. Dneska. Zítra.
       která momentálně drtí naši krásnou zem s pan-  I v sevření pandemie. A v tom svém malém mi-  Přemysl a Tereza Pýtrovi
       demií covidu ruku v ruce. A já tomu rozumím.   krosvětě  můžu  alespoň  trošku  ovlivnit,  jestli   Církev bratrská
                                                                                                                    11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16