Page 12 - Chytrý zpravodaj - Paskov 04 2022
P. 12
PASKOVSKÝ ZPRAVODAJ ŠKOLA
Návštěva koncertu
V letošním roce jsme po delší odmlce skladby Leoše Janáčka, Zoltána Ko-
navázali na tradici koncertů Janáč- dálye, nad Maďarskem hudba Bély
kovy filharmonie Ostrava. Z letošní Bártóka a při přistání rumunská ra-
nabídky jsme vybrali program ze psodie č. 1 George Enesca. Náš let
dne 27. ledna zaměřený na sklada- se odehrál v poloprázdném letadle,
tele 19. a 20. století, kteří se inspiro- tudíž všechna hygienická pravidla
vali svou národní lidovou hudbou. byla beze zbytku dodržena. Žáci si
Koncert byl humorně pojat coby let koncert náležitě užili a účinkující od-
z mošnovského letiště do rumunské měnili potleskem vestoje.
Bukurešti. V průběhu cesty zazněly Šárka Hrochová
Projektový den kariérového poradenství
Naši žáci se na druhém stupni po- zda mají pro studium vybraného „Paní Vendula přinesla kartičky, na
stupně seznamují s možnostmi další- oboru schopnosti, případně se pora- kterých byly uvedené vlastnosti,
ho studia. V naukových předmětech dit, které povolání by splňovalo jejich a my jsme si vybírali ty, které nás cha-
i ve výchovách poznávají své silné očekávání. Projektový den byl letos rakterizují. Potom jsme měli popsat
a slabé stránky a hledají, kde by své zaměřen na žáky sedmého ročníku. své úspěchy, kterých jsme díky těmto
přednosti uplatnili. Naším cílem je „Ve středu 23.2. do naší třídy přišla paní vlastnostem dosáhli. Dalším úkolem
zajistit co největší podporu žáků při Vendula z úřadu práce. Nejprve jsme bylo najít povolání, ve kterém tyto
rozhodování v jejich další profesní měli sestavit lavice do ,U‘ a pak jsme vlastnosti uplatníme. Nejvíce mne
a vzdělávací orientaci. Volba povo- si povídali o našich zájmech, co nás bavilo, když jsme vybírali z množství
lání je součástí předmětu výchova baví a co nám udělalo v poslední době kartiček ty, své‘ vlastnosti. Uvědomi-
k občanství. S žáky 8. ročníku kaž- radost. Všechno jsme si zapisovali do la jsem si, že každý z naší třídy je jiný
doročně navštěvujeme Informační obrázku s názvem Sluníčko úspěchu. a každého baví něco jiného.“
a poradenské středisko Úřadu práce Potom jsme pracovali ve skupinkách
ve F-M, kde děti mohou s odborní- a vybírali povolání, které by nás bavilo.“ Eliška Krejčí, 7. ročník
kem probrat nabídku studijních obo-
rů a konzultovat náročnost studia, Adéla Havelková, 7. ročník
Beseda s názvem Virtuální svět
Dne 3.3.2022 se naše třída zúčastnila na jedné straně plný nástrah, na dru- internet především ke komunikaci,
besedy o virtuální realitě. Žáci dis- hou stranu se díky němu mnohé učí prezentování a potvrzení sebe sama,
kutovali o virtuálním prostoru, jeho a může také docela dobře fungovat k experimentování s rolemi, s identi-
významu v životě dnešního člověka, jako „trenažér“ pro situace z reálného tou, k poznávání lidí a světa, norem,
rozdílech mezi virtuální a reálnou života. Děti během besedy diskutova- hodnot, názorů a oblíbených věcí ji-
identitou a o způsobech jejich vní- ly o tom, jak se mladí lidé ve virtuálním ných lidí, k testování vlastních schop-
mání. Virtuální svět, s kterým se naši světě prezentují, a proč jsou pro ně tak ností a dovedností, k odžívání emocí,
teenageři setkávají díky internetu, je důležité sociální sítě. Žáci používají rozvíjení fantazie, vytváření ideálního
obrazu světa a sebe samého. On-line
tráví velkou část svého volného času,
je to součást jejich světa. V podstatě je
to tak, že pokud někdo „na síti“ není,
je vrstevníky považován za zvláštní-
ho, divného, někoho, kdo s ostatními
nemůže sdílet zážitky a poznatky ze
světa internetu. Podle dětí je virtuální
realita především prostředím pro vy-
tváření určité podoby sebe samého,
určitého obrazu o sobě, tedy způso-
bem sebeprezentace.
Světlana Koriťáková
12