Page 12 - Chytrý zpravodaj - Paskov 04 2022
P. 12

PASKOVSKÝ ZPRAVODAJ                                                               ŠKOLA




            Návštěva koncertu



            V letošním roce jsme po delší odmlce  skladby  Leoše  Janáčka,  Zoltána  Ko-
            navázali na tradici koncertů Janáč-  dálye, nad Maďarskem hudba Bély
            kovy  filharmonie  Ostrava.  Z  letošní  Bártóka a  při přistání rumunská ra-
            nabídky jsme vybrali program ze  psodie č. 1 George Enesca.  Náš let
            dne 27. ledna zaměřený na sklada-  se odehrál v poloprázdném letadle,
            tele 19. a 20. století, kteří se inspiro-  tudíž všechna hygienická pravidla

            vali svou národní lidovou hudbou.  byla beze zbytku dodržena.  Žáci si
            Koncert byl humorně pojat coby let  koncert náležitě užili a účinkující od-
            z mošnovského letiště do rumunské  měnili potleskem vestoje.
            Bukurešti. V  průběhu cesty zazněly                Šárka Hrochová


            Projektový den kariérového poradenství



            Naši žáci se na druhém stupni po-  zda mají pro studium vybraného  „Paní Vendula přinesla kartičky, na
            stupně seznamují s možnostmi další-  oboru schopnosti, případně se pora-  kterých byly uvedené vlastnosti,
            ho studia. V naukových předmětech  dit, které povolání by splňovalo jejich  a my jsme si vybírali ty, které nás cha-
            i  ve výchovách poznávají své silné  očekávání. Projektový den byl letos  rakterizují. Potom jsme měli popsat
            a slabé stránky a hledají, kde by své  zaměřen na žáky sedmého ročníku.   své úspěchy, kterých jsme díky těmto
            přednosti uplatnili. Naším cílem je  „Ve středu 23.2. do naší třídy přišla paní  vlastnostem dosáhli. Dalším úkolem
            zajistit co největší podporu žáků při  Vendula z  úřadu práce. Nejprve jsme  bylo najít povolání, ve kterém tyto
            rozhodování v  jejich další profesní  měli sestavit lavice do ,U‘ a  pak jsme  vlastnosti uplatníme. Nejvíce mne
            a  vzdělávací orientaci. Volba povo-  si povídali o  našich zájmech, co nás  bavilo, když jsme vybírali z množství
            lání je součástí předmětu výchova  baví a co nám udělalo v poslední době  kartiček ty, své‘ vlastnosti. Uvědomi-
            k  občanství. S  žáky 8. ročníku kaž-  radost. Všechno jsme si zapisovali do  la jsem si, že každý z naší třídy je jiný
            doročně navštěvujeme Informační  obrázku s  názvem Sluníčko úspěchu.  a každého baví něco jiného.“
            a poradenské středisko Úřadu práce  Potom  jsme  pracovali  ve  skupinkách
            ve  F-M,  kde  děti  mohou  s  odborní-  a vybírali povolání, které by nás bavilo.“  Eliška Krejčí, 7. ročník
            kem probrat nabídku studijních obo-
            rů a  konzultovat náročnost studia,         Adéla Havelková, 7. ročník


            Beseda s názvem Virtuální svět



            Dne 3.3.2022 se naše třída zúčastnila  na jedné straně plný nástrah, na dru-  internet především  ke  komunikaci,
            besedy o  virtuální realitě. Žáci dis-  hou stranu se díky němu mnohé učí  prezentování a potvrzení sebe sama,
            kutovali  o  virtuálním  prostoru,  jeho  a  může také docela dobře fungovat  k experimentování s rolemi, s identi-
            významu v  životě dnešního člověka,  jako „trenažér“ pro situace z reálného  tou, k poznávání lidí a světa, norem,
            rozdílech mezi virtuální a  reálnou  života. Děti během besedy diskutova-  hodnot, názorů a oblíbených věcí ji-
            identitou a  o  způsobech jejich vní-  ly o tom, jak se mladí lidé ve virtuálním   ných lidí, k testování vlastních schop-
            mání. Virtuální svět, s kterým se naši  světě prezentují, a proč jsou pro ně tak   ností a dovedností, k odžívání emocí,
            teenageři setkávají díky internetu, je  důležité sociální sítě. Žáci používají   rozvíjení fantazie, vytváření ideálního
                                                                              obrazu světa a sebe samého. On-line
                                                                              tráví velkou část svého volného času,
                                                                              je to součást jejich světa. V podstatě je
                                                                              to tak, že pokud někdo „na síti“ není,
                                                                              je vrstevníky považován za zvláštní-
                                                                              ho, divného, někoho, kdo s ostatními
                                                                              nemůže sdílet zážitky a poznatky ze
                                                                              světa internetu. Podle dětí je virtuální
                                                                              realita především prostředím pro vy-
                                                                              tváření určité podoby sebe samého,
                                                                              určitého obrazu o sobě, tedy způso-
                                                                              bem sebeprezentace.
                                                                                             Světlana Koriťáková


                                                           12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17