Page 11 - Chytrý zpravodaj - Paskov 04 2022
P. 11
ŠKOLA duben 2022
Školní kolo Olympiády v českém jazyce
V pátek 14. ledna poměřili mezi se- slohové části se mezi žáky projevi-
bou síly vybraní žáci 8. a 9. ročníku ly rozdíly v bohatosti slovní zásoby,
při plnění jazykových úkolů Olympi- schopnosti vytvořit ucelený a zají-
ády v českém jazyce. Před 2. vyučo- mavý příběh, či použít pravopisná
vací hodinou se v učebně výtvarné pravidla v praxi. Nejvíce bodů získa-
výchovy nacházelo 22 odvážlivců, ly tereza Furmančíková z 9. A a Adé-
na které čekaly dvě části zkoušky. la Strakošová z 8. A, které by nás
V první hodině se zaobírali mluvnicí měly reprezentovat koncem března
a dalších 60 minut měli k dispozici v okresním kole soutěže.
pro napsání slohové práce na téma
„U nás na náměstí“. Především ve Šárka Hrochová
Školní kolo Zeměpisné olympiády
Ve čtvrtek 20. 1. 2022 proběhlo velký boj. Na druhé příčce skončila
v učebně informatiky školní kolo Ze- Nela Bernatíková (38 b), o třetí místo
měpisné olympiády. Na soutěžící če- se podělily jen s minimálním odstu-
kalo 11 otázek, které se týkaly převáž- pem 1 bodu tereza Furmančíková
ně učiva o České republice a Evropě. a Simona Figová (37 b). Z žáků os-
Soutěže se zúčastnilo celkem 26 žáků mého ročníku si nejlépe vedl Adam
osmých a devátých tříd, avšak me- Ambruž, který získal 35 bodů. Myslím
dailové pozice byly čistě záležitostí si, že si žáci zeměpisnou olympiádu
9. ročníku. Nejvíce bodů z 50 mož- užili a bavila je. Všem děkuji za účast
ných získali Jakub Zajacz z 9. A a Ma- v soutěži a gratuluji k velmi pěkným
tyáš Kreutziger z 9. B, oba shodně po výsledkům.
44 bodech. O druhé a třetí místo byl Martin Biolek
Beseda o komunikaci
Po dlouhé době jsme měli ve škole vystihuje náš třídní kolektiv. Nebylo a potom ve trojicích. Na závěr jsme
zase besedy. Na začátku druhého lehké říct, co podle nás představuje řekli, na co jsme během besedy při-
pololetí jsme měli dokonce tři. Naše a proč jsme jej zvolili. Zajímalo ho šli. Mluvil vždy jen jeden, abychom si
třetí beseda byla na téma komunika- také, jaké předměty nás baví a jak se mohli naslouchat – to je pro komu-
ce. Do třídy přišel lektor honza a dal ve škole cítíme, jak trávíme přestávky nikaci důležité, ale nejdůležitější je
nám první úkol. Najít mezi obráz- a co bychom chtěli v naší třídě změ- zájem o ostatní lidi. Komunikace je
kovými kartami tu, která podle nás nit. Pracovali jsme chvíli samostatně vlastně jen prostředek. Zjistili jsme,
že se sice nemůžeme kamarádit se
všemi spolužáky, ale s každým by-
chom měli umět komunikovat.
Sofie Kernová, 7. ročník
11