Page 7 - Chytrý zpravodaj - Lety 01 2022
P. 7

ROZHOVOR
        Osobní zkušenost je jedinečná



        Petr Kadeřábek (38 let), Letovák od narození, je nadšencem do cestování a cestovního ruchu.
        V roce 2017 založil v Letech cestovní agenturu KD Tour. Projekt, od kterého jej okolí odrazovalo,
        v minulém „covidovém“ roce zaznamenal nejlepší výsledky, a to díky kladným referencím klientů,
        pracovitosti a ochotě vždy pomoci. A proto jsme se zvídavě zeptali.



        Jak se člověk dostane                                                   jích. Naopak first moment s možností storna
        k cestovnímu ruchu?                                                     zájezdu zdarma ještě 30 dní před odletem
        Vystudoval jsem střední průmyslovou školu                               je výhodný a lidem dává v této nejisté době
        strojírenskou, ale zjistil jsem, že tento obor                          jistotu, že buď odletí, nebo dostanou své
        není úplně pro mě. Vždy jsem rád cestoval                               peníze díky kvalitnímu cestovnímu pojištění
        a tak jsem pokračoval ve studiu a vybral si                             zpět. Samostatnou kapitolou jsou podmínky
        obor Cestovní ruch a průvodcovství. Během                               vstupu do jednotlivých zemí, které každý den
        studií jsem měl možnost přivydělávat si v jed-                          sleduji. Klientům, kteří si neví rady s vyplně-
        né velké CK a zjistil jsem, že tohle je práce,                          ním vstupních formulářů, samozřejmě pomo-
        která mě bude bavit.                                                    hu a všechny dokumenty vyplníme společně.
                                                                                Řídím se heslem, že prodejem zájezdu má
        V cestovní kanceláři                                                    práce a starost o klienta teprve začíná.
        jste prošel různými pozicemi?
        Ano, několika. Začínal jsem na pozici prodej-                           Co Vaše služby stojí?
        ce zájezdů, pak jsem pracoval jako zástupce                             Vůbec nic, všechny zájezdy prodávám za ceny,
        vedoucího pobočky. Poté přišla nabídka pra-                             které lidé naleznou na webech cestovních kan-
        covat na centrále jako produktový manažer.                              celáří. Moje odměna je provize od CK.
        Mou náplní práce byla příprava zájezdů, ko-
        munikace s hotely, tvorba katalogů a kalku-                             Kdy se na vás mohou lidé obrátit?
        lace. Měl jsem možnost cestovat a vidět řadu                            Kdykoliv. Když nejsem přítomen v kanceláři,
        zajímavých míst a hotelů.                                               mohou mi zavolat nebo napsat email. Není
                                                                                výjimkou, že dohodu s klienty uzavřeme
        Proč jste opustil velkou                                                třeba ve 22 hodin. A k dispozici je i kolegyně
        prosperující cestovku?                                                  Jana, která pracuje v cestovním ruchu více
        Narodil se mi syn Šimon. Uvědomil jsem si,                              než 15 let a má mj. bohaté zkušenosti s prode-
        že v práci trávím veškerý svůj čas a syna sko-                          ji lyžařských zájezdů.
        ro nevidím. Mám rád naše okolí a táhlo mě
        to domů. Tak zrála myšlenka otevřít cestovní                            Jak se o vás lidé dozvídají?
        agenturu.                                                               Spousta lidí se ozývá na doporučení, nemám
                                            Jak se vám daří najít               tolik prostředků na nějaké velké zviditelnění.
        A výsledek?                         ten správný zájezd?                 Navíc mi to přijde zbytečné, nějaké nic neří-
        Mnoho lidí mne na začátku odrazovalo, že se   Mám seznam několika otázek, podle kterých   kající reklamní slogany. Podle mě je nejlepší
        tady cestovní agentura nemůže uživit. No a vi-  zjistím, jaká je představa dovolené každého   reklamou vaše práce, pokud jsou s ní lidé
        díte, za 4 roky fungování mám už téměř 500   klienta. Používám také software pro rychlé   spokojení, doporučí vás dále a vy máte nové
        klientů a jednu kolegyni k tomu. Kdyby nebylo   hledání a srovnání cen zájezdů v podstatě   klienty.
        Covidu, věřím, že by klientů bylo ještě více.  všech CK působících na našem trhu. Výhoda
                                            je, že u mě je celá nabídka na jednom místě,   Jak vám zdejší kraj přirostl k srdci?
        Jaký je Váš přístup?                klienti nemusí chodit zvlášť do každé CK   Naše okolí mám velmi rád, často jezdím
        Povídám si s klienty a naslouchám jejich   nebo navštěvovat jednotlivé weby.  na kole, jsem šťastný, že žiju právě zde. V mi-
        představám o dovolené. Vždy si udělám tolik                             nulém roce jsem začal organizovat i pěší vý-
        času, kolik je potřeba, abych člověka poznal,   Šetříte tedy lidem čas i peníze?  lety po okolí – z Karlštejna do podzemí Malé
                      zjistil jeho přání a našel   Dovolím si říct, že ano. Kromě rychlého   a Velké Ameriky, občas se podaří domluvit
                        zájezd podle jeho před-  vyhledání zájezdu, nejlepší dostupné ceny   také prohlídku uvnitř lomu Velká Amerika.
                        stav. Sdílím pochopi-  a osobní znalosti destinací a hotelů, doká-
                         telně i svoje osobní   žu klientům doporučit, kdy počkat na last   Čím se nabíjíte ve volném čase?
                         zážitky, např. kde   moment a kdy naopak využít first moment.   Cestuji, přistavuji dům a užívám si co nejvíce
                         se nejlépe potápět,   Např. nyní v době covidu a při omezeném   času se synem Šimonem, v srpnu narozenou
                         kde relaxovat, kde si   počtu letadel se strategie čekání na poslední   dcerou Natálkou, adoptovaným synem Tade-
                         užít památky či túry   chvíli příliš nevyplácí. Míst a termínů je málo   ášem a manželkou Simonou.
                         po horách apod.    a ceny často o dost vyšší než v předprode-  Držím palce a děkuji za rozhovor.
                                                                                                     Markéta Huplíková

                                                                                Petr Kadeřábek působí nenápadně, skromně,
                             Vždy si udělám tolik času,                         reklamu na jeho cestovní agenturu KD Tour
                                                                                nikde neuvidíte, protože energii věnuje přede-
                             kolik je potřeba, abych člověka poznal.” vším lidem a své práci.

                                                                       Informační zpravodaj letovských občanů a chatařů — 1/2022 |  7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12