Page 7 - Chytrý zpravodaj - Lety 01 2022
P. 7
ROZHOVOR
Osobní zkušenost je jedinečná
Petr Kadeřábek (38 let), Letovák od narození, je nadšencem do cestování a cestovního ruchu.
V roce 2017 založil v Letech cestovní agenturu KD Tour. Projekt, od kterého jej okolí odrazovalo,
v minulém „covidovém“ roce zaznamenal nejlepší výsledky, a to díky kladným referencím klientů,
pracovitosti a ochotě vždy pomoci. A proto jsme se zvídavě zeptali.
Jak se člověk dostane jích. Naopak first moment s možností storna
k cestovnímu ruchu? zájezdu zdarma ještě 30 dní před odletem
Vystudoval jsem střední průmyslovou školu je výhodný a lidem dává v této nejisté době
strojírenskou, ale zjistil jsem, že tento obor jistotu, že buď odletí, nebo dostanou své
není úplně pro mě. Vždy jsem rád cestoval peníze díky kvalitnímu cestovnímu pojištění
a tak jsem pokračoval ve studiu a vybral si zpět. Samostatnou kapitolou jsou podmínky
obor Cestovní ruch a průvodcovství. Během vstupu do jednotlivých zemí, které každý den
studií jsem měl možnost přivydělávat si v jed- sleduji. Klientům, kteří si neví rady s vyplně-
né velké CK a zjistil jsem, že tohle je práce, ním vstupních formulářů, samozřejmě pomo-
která mě bude bavit. hu a všechny dokumenty vyplníme společně.
Řídím se heslem, že prodejem zájezdu má
V cestovní kanceláři práce a starost o klienta teprve začíná.
jste prošel různými pozicemi?
Ano, několika. Začínal jsem na pozici prodej- Co Vaše služby stojí?
ce zájezdů, pak jsem pracoval jako zástupce Vůbec nic, všechny zájezdy prodávám za ceny,
vedoucího pobočky. Poté přišla nabídka pra- které lidé naleznou na webech cestovních kan-
covat na centrále jako produktový manažer. celáří. Moje odměna je provize od CK.
Mou náplní práce byla příprava zájezdů, ko-
munikace s hotely, tvorba katalogů a kalku- Kdy se na vás mohou lidé obrátit?
lace. Měl jsem možnost cestovat a vidět řadu Kdykoliv. Když nejsem přítomen v kanceláři,
zajímavých míst a hotelů. mohou mi zavolat nebo napsat email. Není
výjimkou, že dohodu s klienty uzavřeme
Proč jste opustil velkou třeba ve 22 hodin. A k dispozici je i kolegyně
prosperující cestovku? Jana, která pracuje v cestovním ruchu více
Narodil se mi syn Šimon. Uvědomil jsem si, než 15 let a má mj. bohaté zkušenosti s prode-
že v práci trávím veškerý svůj čas a syna sko- ji lyžařských zájezdů.
ro nevidím. Mám rád naše okolí a táhlo mě
to domů. Tak zrála myšlenka otevřít cestovní Jak se o vás lidé dozvídají?
agenturu. Spousta lidí se ozývá na doporučení, nemám
Jak se vám daří najít tolik prostředků na nějaké velké zviditelnění.
A výsledek? ten správný zájezd? Navíc mi to přijde zbytečné, nějaké nic neří-
Mnoho lidí mne na začátku odrazovalo, že se Mám seznam několika otázek, podle kterých kající reklamní slogany. Podle mě je nejlepší
tady cestovní agentura nemůže uživit. No a vi- zjistím, jaká je představa dovolené každého reklamou vaše práce, pokud jsou s ní lidé
díte, za 4 roky fungování mám už téměř 500 klienta. Používám také software pro rychlé spokojení, doporučí vás dále a vy máte nové
klientů a jednu kolegyni k tomu. Kdyby nebylo hledání a srovnání cen zájezdů v podstatě klienty.
Covidu, věřím, že by klientů bylo ještě více. všech CK působících na našem trhu. Výhoda
je, že u mě je celá nabídka na jednom místě, Jak vám zdejší kraj přirostl k srdci?
Jaký je Váš přístup? klienti nemusí chodit zvlášť do každé CK Naše okolí mám velmi rád, často jezdím
Povídám si s klienty a naslouchám jejich nebo navštěvovat jednotlivé weby. na kole, jsem šťastný, že žiju právě zde. V mi-
představám o dovolené. Vždy si udělám tolik nulém roce jsem začal organizovat i pěší vý-
času, kolik je potřeba, abych člověka poznal, Šetříte tedy lidem čas i peníze? lety po okolí – z Karlštejna do podzemí Malé
zjistil jeho přání a našel Dovolím si říct, že ano. Kromě rychlého a Velké Ameriky, občas se podaří domluvit
zájezd podle jeho před- vyhledání zájezdu, nejlepší dostupné ceny také prohlídku uvnitř lomu Velká Amerika.
stav. Sdílím pochopi- a osobní znalosti destinací a hotelů, doká-
telně i svoje osobní žu klientům doporučit, kdy počkat na last Čím se nabíjíte ve volném čase?
zážitky, např. kde moment a kdy naopak využít first moment. Cestuji, přistavuji dům a užívám si co nejvíce
se nejlépe potápět, Např. nyní v době covidu a při omezeném času se synem Šimonem, v srpnu narozenou
kde relaxovat, kde si počtu letadel se strategie čekání na poslední dcerou Natálkou, adoptovaným synem Tade-
užít památky či túry chvíli příliš nevyplácí. Míst a termínů je málo ášem a manželkou Simonou.
po horách apod. a ceny často o dost vyšší než v předprode- Držím palce a děkuji za rozhovor.
Markéta Huplíková
Petr Kadeřábek působí nenápadně, skromně,
Vždy si udělám tolik času, reklamu na jeho cestovní agenturu KD Tour
nikde neuvidíte, protože energii věnuje přede-
kolik je potřeba, abych člověka poznal.” vším lidem a své práci.
Informační zpravodaj letovských občanů a chatařů — 1/2022 | 7