Page 14 - Chytrý zpravodaj Kolín říjen 2020
P. 14

TÉMA



       DEN S AVE



      Není dne, aby kolegové z oddělení správy městského majetku neřešili nějakou stížnost na stav pořádku v ulicích.
      I ve facebookové skupině Můj Kolín se často objevují příspěvky a fotografie nepořádku kolem popelnic, odho-
      zených věcí apod. Většinou se veškerá kritika na nepořádek ve městě sveze na AVE či město. Rozhodla jsem se
      proto strávit pár hodin mezi pracovníky technických služeb a vidět na vlastní oči, jak se v Kolíně uklízí.

         Společnost  AVE  nemá  v  Kolíně  dobrou   práci zblízka jednatelku AVE Kolín s.r.o. Věru   Albín, přezdívaný Albi. U technických služeb
      pověst od samého začátku, kdy radnice, tehdy   Suchomelovou  potěšilo.  Jejich  zaměstnanci   pracuje od roku 1992. Vedle sebe má závoz-
      pod taktovkou ODS, privatizovala Technické   si  to  prý  zaslouží.  Na  schůzce  s  vedoucím   níka Petra, ten je naopak u AVE necelý měsíc.
      služby  města.  Společnost  AVE  CZ  obchodní   provozu  Karlem  Kozderou  mě  potom  sezna-  Nejdřív  jedeme  k  nádraží.  K  cyklověži,
      podíl  v  Technických  službách  koupila  v  roce   mují s hlavními činnostmi společnosti rozdě-  kam  prý  míří  dvakrát  až  třikrát  do  týdne.
      2007  s  již  tehdy  uzavřenou  smlouvou  na   lenými  do  několika  samostatných  středisek    „Standardně  kolem  zametáme  nepořádek,
      veškeré služby, která se pro svůj obsah stala   a já vyrážím do ulic.     listí a podobně,“ říká Albi.  „Ale už se párkrát
      terčem velké kritiky. Firmě zaručuje příjem až                            stalo, že zazvonil telefon – cyklověž nefunguje!
      do roku 2032 a město ji přitom nemůže jen tak   Stěrače stírají, světla svítí  Mívám pohotovost, tak jsem hned jel. A zjistil
      vypovědět. Společnost AVE za odkup zaplatila                              třeba, že na problém zadělal malý pavouček na
      celkově téměř čtvrt miliardy korun.     Parta ze střediska veřejného osvětlení má   čidle. Pravidelný úklid je prostě potřeba.“
         Skutečnost,  že  město  nemůže  bezmála   na  starost  údržbu  a  opravy  veřejného  osvět-  Pokračujeme  na  Nový  most,  kde  probli-
      čtvrt  století  poptat  a  objednat  levnější,  pří-  lení, semaforů, také třeba cyklověže nebo na-  kává  několik  žárovek  veřejného  osvětlení.
      padně  kvalitnější  úklidové  služby  jinde,   světlení historických památek. Na tuto práci   Albi si toho všiml, když tudy jel večer autem.
      je  krajně  neobvyklá.  A  stigma  podezření    jsou momentálně k dispozici čtyři elektrikáři    S plošinou ke světlu nahoru vyjede Petr. Kouli
      z korupce, která firmě zajistila velké příjmy za   a dva vozy s plošinou.   otevře,  vymění  žárovku  a  očistí  kryt.  Když
      málo práce, přetrvává dodnes. Možná i to je   Chlapi  v  nákladním  voze  s  plošinou  mě   sjede  dolů,  říká,  že  to  není  nic  příjemného.
      jeden z důvodů, proč mé přání podívat se na tu   vyzvedávají u radnice. Vítá mě řidič jménem   „Jste  nahoře,  pod  vámi  rychle  jedou  auta…“

























      Pravidelný úklid kolem cyklověže. I v chladném říjnovém dnu v ní bylo dopole-
      dne uloženo 46 kol.






















       Ačkoliv v úseku veřejného osvětlení  by měly být party po dvou, Oldřich je mo-  Albín, který obsluhuje zezdola plošinu, patří k nejzkušenějším a veřejné osvět-
       mentálně na práci sám. I přesto, že by se druhé ruce k rozvaděči naproti lampě   lení po Kolíně má v malíku. Na mobilu mi ukazuje nejen lampy, kde praskly
       hodily, poradil si sám a Bezovka už zase svítí.        žárovky, ale i ty, které jsou doslova polité holubím trusem a světlo přes něj ne-
                                                              pronikne. Např. na ty, které osvětlují zespoda starý most, ale musí horolezci.
   14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19