Page 13 - Chytrý zpravodaj - Dubá 05/2022
P. 13
Dubáček | květen 2022
hasiči 13
PŘEHLED ZÁSAHŮ JPO II/1 SDHO DUBÁ
Dne 22. 3. 2022 v 17:35 hod byl vyhlášen požár- Dne 25. 3. 2022 od 14:30 do 16:13 hod vyjela pak zůstal převrácený na střeše mimo komunikaci
ní poplach kvůli ohlášenému požáru lesní hraban- jednotka s technikou CAS 32 v počtu 1+2 k požáru č. III/25931. Na místě nehody se nacházela jedna
ky ve Ždíreckém dole. Jednotka vyrazila na místo stohu na Kvítkov. Z rozhodnutí velitele zásahu če- zraněná osoba, která si stěžovala na bolest levé
s následující technikou a v počtu členů jednotky: kala jednotka jako záloha na místě pro případnou ruky. Na vozidle nedošlo k úniku provozních látek
Nissan Patrol (1+2), CAS 32 (1+2), CAS 32 (1). potřebu doplňování vody. a odpojení aku nebylo možné z důvodu polohy
Při provedném průzkumu na místě události u obce vozidla. Zraněnou osobu převzali do péče zdra-
Ždírec, kde došlo k požáru lesa a hrabanky začala Dne 1. 4. 2022 od 8:42 do 9:00 hod vyjela jed- votníci. Na místo dorazila jednotka HZS Mělník,
jednotka po nahlášení se veliteli zásahu s hasební notka s technikou CAS 20 v počtu 1+4 k technické které byly předány veškeré informace. Po domluvě
prací, vozidlem CAS 32 T148 dopravovala jednotka pomoci k odstranění stromu spadlého na komu- s velitelem zásahu se naše jednotka vrátila zpět
vodu pro dva útočné proudy "C" a druhou automo- nikaci II/270 k obci Vrchovany. Po jeho rozřezání na základnu.
bilovou stříkačkou CAS 32 T148 prováděla kyvad- a odstranění z vozovky byl proveden její úklid.
lovou dopravu pro zásobování vodou. Před ukon-
čením likvidace požáru došlo k lehkému zranění Dne 2. 4. 2022 od 20:07 do 20:41 hod vyjela
(podvrknutí palce ruky při uklouznutí po mokrých jednotka s technikou CAS 20 v počtu 1+6 k požáru
kořenech) hasiče z jednotky Dubá. trávy a rákosu v lokalitě Nedamov - Ždírec. Před
Po likvidaci požáru a balení materiálu naší jed- naším příjezdem byl požár lokalizován majitelem
notce uvízla v podmáčeném terénu automobilová objektu stojícího poblíž, který požár viděl. Jednotka
cisterna, která prováděla dopravu vody pro utoč- za pomoci termokamery obešla požářiště a zjistila
né proudy. Po dohodě s velitelem zásahu se naše dvě skrytá ohniska, která byla dohašena vysokotla-
jednotka rozhodla, že vozidlo vyprostí svépomocí kým proudem z automobilové stříkačky. Na místo
ráno za světla z důvodu bezpečnosti. Druhý den události dorazila jednotka ze stanice HZS Doksy.
v 6:45 byl vyhlášen požární poplach k dohašení Po podání hlášení veliteli zásahu se naše jednotka
ohnisek. Naše jednotka opět pomocí automobilo- vrátila zpět na základnu.
vé stříkačky CAS 32 T 148 prováděla kyvadlovou
dopravu vody a kontrolovala požářiště pomocí ter- Dne 6. 4. 2022 od 14:48 do 15:13 hod vyjela
mokamery. Po likvidaci ohnisek bylo na vypřošťení jednotka s technikou CAS 20 v počtu 1+4 k tech-
zapadlé CAS povoláno vozidlo Zil CAS 16 a lesní nické pomoci k odstranění nalomené větve, která
stroj Lakatoš. Po vytažení zapadlé CAS 32 T 148 bránila v průjezdu po komunikaci III/2601. V době
se naše jednotka vrátila zpět na základnu. odstraňování větve byla komunikace uzavřena. Po
jejím odřezání byl proveden úklid vozovky.
Dne 23. 3. 2022 od 12:36 do 16:00 hod vyjela
jednotka s technikou CAS 32 v počtu 1+2 k po- Dne 16. 4. 2022 od 16:06 do 16:44 hod vyjela Dne 20. 4. 2022 od 4:29 do 4:48 hod vyjela jed-
žáru lesa a travního porostu k obci Vojtěchov. Po jednotka s technikou CAS 20 v počtu 1+4 k do- notka s technikou CAS 20 v počtu 1+4 k technické
nahlášení se veliteli zásahu započala jednotka pravní nehodě osobního automobilu na Mšensko pomoci k odstranění stromu spadlého na komunika-
s hasební prací a vozidlem CAS 32 T148 zajišťova- do Ráje. Při příjezdu jednotky již byla na místě ci II/259. Strom byl rozřezán, odstraněn z vozovky
la doplňování vody. Po likvidaci požáru se jednotka události policie. Při dopravní nehodě došlo k ná- a komunikace byla uklizena.
vrátila zpět na základnu. razu osobního vozidla do stromu, přičemž vůz Zuzka Martínková
HASIČI RADÍ OBČANŮM:
PŘI PARKOVÁNÍ POZOR NA POŽÁRNÍ NÁSTUPNÍ PLOCHY!
Parkování zejména v centrech měst nebo na • Nástupní plocha slouží pro ustavení požárních tyto nešvary vedou k omezení podmínek pro rychlé
sídlištích a v jejich okolí je velký problém. Parko- vozidel v takové vzdálenosti od objektu, aby bylo zdolání požáru a pro záchranné práce. Než příště
vacích míst je málo a počet automobilů neustále možné např. využití výškové techniky k záchraně zaparkujete, vzpomeňte si na tyto řádky, myslete
roste. V každodenním boji o místo vyhrává ten, ohrožených osob, případně provedení požárního na život svůj, svých blízkých a sousedů a pomoz-
kdo dřív přijede. Na problematiku „špatného“ par- zásahu z vnější strany budovy. te správným parkováním složkám integrovaného
kování upozornil již v roce 2016 Hasičský záchran- • Nástupní plocha musí navazovat na přístupové záchranného systému při záchraně života, zdraví
ný sbor Středočeského kraje projektem 3 metry komunikace, mít šířku nejméně 4 m, musí být od- a majetkových hodnot. Nezapomeňte! Štěstí přeje
k životu – Když jde o život, přeparkovat nestihne- vodněna a zpevněna. Nástupní plochu lze zatravnit připraveným!
te! V roce 2019 se k projektu připojil i Hasičský nebo jiným způsobem upravit její povrch, pokud kpt. Mgr. Michaela Stará
záchranný sbor Libereckého kraje. Projekt dlou- bude zajištěna její funkce. HZS Libereckého kraje
hodobě cílí především na slušné řidiče a řidičky,
kteří si neuvědomují možný dosah svého jednání • Nástupní plocha musí být označena dopravní
při nesprávném parkování a pouze opakují zažité značkou „Zákaz stání“ s dodatkovou tabulkou „Ná-
vzorce chování. Hasiči tak upozorňují na potřebu stupní plocha pro požární techniku“.
dostatečného prostoru pro průjezd mobilní požární • Nástupní plochu je možné využít k jiným
techniky a jejího ustavení při provádění záchran- vhodným účelům, které nebudou bránit příjezdu
ných prací. S velkými problémy se opakovaně se- a ustavení požárních vozidel (např. chodník pro
tkávají hasiči na sídlištích budovaných především pěší, obslužná komunikace, manipulační plocha),
v 70. a 80. letech 20. století, kde jsou nástupní ale nesmí být využívána k parkování nebo odsta-
plochy pro požární techniku často neoznačené vení vozidel.
a v řadě případů nepřístupné.
V praxi se hasiči také často setkávají s vozidly
A co to vlastně nástupní plocha pro požární zaparkovanými tak, že znemožňují čerpání vody
techniku je, a jak se pozná? z nadzemních a podzemních hydrantů. Veškeré