Page 8 - Chytrý zpravodaj - Slavičín listopad 2021
P. 8

ZŠ Vlára                                                           především způsob omlouvání dětí, informace
                                                                                  o prospěchu, důležité zprávy od třídního učite-
                                                                                  le a další výhody přímé komunikace se školou.
       Adaptační dny u páťáků                                                     Výhodou je možná instalace mobilní aplikace.
        Ve dnech 20. – 22. září se konaly adaptač-                                EduPage bude sloužit k organizaci výuky, za-
       ní dny pro žáky 5. tříd. Žáci a třídní učitelé tak                         stupování i zadávání domácích úkolů a komu-
       měli možnost lépe se poznat a vzájemně budo-                               nikaci se žáky v době nemoci nebo karantény.
       vat pozitivní klima třídy. První den jsme pojali                           Postupně budeme zavádět i jeho další aplikace.
       sportovně. Proběhla netradiční sportovní olym-                             Věřím, že se EduPage stane přes počáteční ob-
       piáda. V naší olympiádě však nešlo o nejlepší                              tíže pro učitele, žáky i rodiče dobrým pomocní-
       měřitelné výkony. Soustředili jsme se na proži-                            kem.              PaedDr. Petr Navrátil
       tek ze společného pohybu a další benefi ty, kte-
       ré s sebou sportování přináší (spolupráce, sou-                            Za pohádkou s herci Slováckého divadla
       středění, smysl pro  fair-play, dodržování pra-                             Ve čtvrtek 30. září navštívili naši školu herci
       videl, ochota  pomoci ostatním, sounáležitost  stupné posilování výuky ICT, vyvolala ve  ško-  Slováckého divadla David Vacke, Jiří Hejcman
       s týmem, směřování ke společnému cíli). Druhý  lách značný ohlas. Na naší škole jsme v letoš-  a  Tereza Hrabalová, aby mladším školákům
       den pracovali žáci na třech stanovištích. První   ním školním roce nově zařadili do výuky infor-  předvedli, jak vypadá scénické čtení.
       z nich bylo tvořeno vědomostním (přírodověd-  matiky programovatelné robotické stavebnice.  Jednou z  nejpopulárnějších Macourkových
       ným) kvízem. Na dalším stanovišti jsme spo-  S  těmito stavebnicemi začínají pracovat žáci  dětských publikací  je  kniha moderních pohá-
       lečně hráli hry, které pomáhaly navodit různé   4. a 6. ročníku. Pro žáky 4. tříd jsou k dispozi-  dek plných absurdního  humoru Jakub a  200
       komunikační situace ve třídě. Poslední den se  ci stavebnice Blue – Bot vhodné pro praktickou  dědečků. Dvě pohádky (či spíše mile praštěné
       pak nesl v duchu aktivit a her, které byly zamě-  výuku základů programování u mladších ško-  příběhy z pera předního českého autora) „Žlutá
       řeny na rozvoj spolupráce, komunikace ve tří-  láků. Se žáky 6. tříd používá-
       dě. Zároveň si díky nim mohli žáci uvědomit   me stavebnici Robotis Dream
       svou důležitost pro kolektiv dané třídy. V rám-  II., která má pět úrovní obtíž-
       ci her jsme si vyzkoušeli práci s tzv. komfort-  nosti, a je tak možné postup-
       ní zónou, úspěchem. Uvědomili jsme si, jak je   ně rozšiřovat možnosti i  zvy-
       možné prožívat radost z vlastních výkonů, jak  šovat nároky na  konstrukční
       je možné ocenit pokrok ostatních žáků apod.   provedení robotů, programo-
       V neposlední řadě jsme pracovali na vzájem-  vání a ovládání. Ve volitelném
       ném poznávání (aktivity: Srdce naší třídy, Naše  předmětu Digitální technolo-
       kořeny). V závěru jsme s žáky provedli refl exi   gie pro 8. a 9. ročník to jsou
       činností a evaluaci průběhu těchto tří příjem-  složitější roboti a 3D tiskárna.
       ných dnů. Co žáky nejvíce rozesmálo? Co jim   Ing. David Ptáček,
       dny přinesly? Na  kterou situaci nejvíce vzpo-  Mgr. Patrik Janota
       mínají? Jaké poznatky si z  adaptačních dnů                                bunda s pokaženým zipem“ a „Zuzanka a pís-
       odnášejí? V čem jim adaptační dny pomohly?   Konec žákovské knížky         menka“ nám nabídly v jednoduchých příbězích
       Na tyto a mnohé další otázky můžete najít od-  Digitalizace a internet zasahují do všech ob-  prostor pro velkou hru s nadsázkou a pobavily
       povědi v naší elektronické knize.    lastí našeho života a nahrazují dosavadní pra-  žáky z 1. a 2. tříd.
        https://read.bookcreator.com/SmYwNge-  xi písemných materiálů. Žákovská knížka patři-  Známá pohádka „O zlaté rybce“ je převyprá-
       hB1YCBRUm6xQey8ujnN22/vqJCKLZQSyWKl-  la po generace školáků vedle vysvědčení k nej-  věná originálním způsobem Janem Werichem
       GIHsvFteg          Mgr. Martin Polách  důležitějším informačním zdrojům pro rodi-  v knize pohádek Fimfárum. V představení her-
                                            če. Ucelený školní informační systém EduPa-  ci ukázali žákům 3. a 4. ročníku, že při vytvá-
       Informatika s roboty                 ge, který od letošního školního roku zavádíme,  ření vlastního scénického  čtení  je možné za-
        Aktuální revize rámcového vzdělávacího pro-  klasickou žákovskou knížku, třídní knihu a dal-  pojit i  diváky z  publika. Během  četby doplně-
       gramu pro základní vzdělávání, která zavádí po-  ší písemné materiály nahrazuje. Rodiče ocení   né obrázkovými ilustracemi děti s napětím sle-
                                                                                  dovaly, zda se touha po majetku a moci vypla-
                                                                                  tí. To, že se dětem program moc líbil, bylo oka-
                                                                                  mžitě znát. Měly totiž celou dobu pusu od ucha
                                                                                  k uchu.           Mgr. Hana Strnadová

                                                                                  První místo v soutěži Hýbeme se hezky česky
                                                                                   Naše škola se zúčastnila regionální sportov-
                                                                                  ní soutěže „Hýbeme se hezky česky“. Organizá-
                                                                                  torem a pořadatelem je společnost Penny Mar-
                                                                                  ket, s. r. o., a jejím cílem je podpora sportovních
                                                                                  klubů a týmů dětí a mládeže do 18 let. Spor-
                                                                                  tovní akce se mohly zúčastnit všechny sportov-
                                                                                  ní kluby a týmy, které jsou členy Asociace škol-
                                                                                  ních sportovních klubů. Naše škola všechny
                                                                                  podmínky úspěšně splnila.
                                                                                   Tým ZŠ Slavičín-Vlára se umístil na  krás-
                                                                                  ném 1. místě a vybojoval si tak výhru v hodno-
                                                                                  tě 15 000 Kč. Tato výhra bude použita na ná-
                                                                                  kup sportovního vybavení pro žáky naší školy.
                                                                                  Všem žákům děkujeme za účast v této soutěži.
                                                                                                      Ing. David Ptáček
            n
              p
              po
              p
            čn
            č
            č
            č
            č
               by
               by
                y
               by
               by
              p
              po
               o
               o
         a
         a
         a
         a
         a
         a
          pta
         a
         a
         a
        da
        da
        da
       Ad Ad Ad Ad Ad Ad A Ad Ad Adaptaaččnční ppobyt t t t t
        da
        da
         a
        da
        da
        da
          pta
          pta
            č
          pta
          pta
          pta
            č
            č
            ční
            č
            č
          pta
          pta
          pta
          pta
          pta
          pta
          pta
          pta
          pta
          pta
       8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13