Page 8 - Chytrý zpravodaj - Slavičín listopad 2021
P. 8
ZŠ Vlára především způsob omlouvání dětí, informace
o prospěchu, důležité zprávy od třídního učite-
le a další výhody přímé komunikace se školou.
Adaptační dny u páťáků Výhodou je možná instalace mobilní aplikace.
Ve dnech 20. – 22. září se konaly adaptač- EduPage bude sloužit k organizaci výuky, za-
ní dny pro žáky 5. tříd. Žáci a třídní učitelé tak stupování i zadávání domácích úkolů a komu-
měli možnost lépe se poznat a vzájemně budo- nikaci se žáky v době nemoci nebo karantény.
vat pozitivní klima třídy. První den jsme pojali Postupně budeme zavádět i jeho další aplikace.
sportovně. Proběhla netradiční sportovní olym- Věřím, že se EduPage stane přes počáteční ob-
piáda. V naší olympiádě však nešlo o nejlepší tíže pro učitele, žáky i rodiče dobrým pomocní-
měřitelné výkony. Soustředili jsme se na proži- kem. PaedDr. Petr Navrátil
tek ze společného pohybu a další benefi ty, kte-
ré s sebou sportování přináší (spolupráce, sou- Za pohádkou s herci Slováckého divadla
středění, smysl pro fair-play, dodržování pra- Ve čtvrtek 30. září navštívili naši školu herci
videl, ochota pomoci ostatním, sounáležitost stupné posilování výuky ICT, vyvolala ve ško- Slováckého divadla David Vacke, Jiří Hejcman
s týmem, směřování ke společnému cíli). Druhý lách značný ohlas. Na naší škole jsme v letoš- a Tereza Hrabalová, aby mladším školákům
den pracovali žáci na třech stanovištích. První ním školním roce nově zařadili do výuky infor- předvedli, jak vypadá scénické čtení.
z nich bylo tvořeno vědomostním (přírodověd- matiky programovatelné robotické stavebnice. Jednou z nejpopulárnějších Macourkových
ným) kvízem. Na dalším stanovišti jsme spo- S těmito stavebnicemi začínají pracovat žáci dětských publikací je kniha moderních pohá-
lečně hráli hry, které pomáhaly navodit různé 4. a 6. ročníku. Pro žáky 4. tříd jsou k dispozi- dek plných absurdního humoru Jakub a 200
komunikační situace ve třídě. Poslední den se ci stavebnice Blue – Bot vhodné pro praktickou dědečků. Dvě pohádky (či spíše mile praštěné
pak nesl v duchu aktivit a her, které byly zamě- výuku základů programování u mladších ško- příběhy z pera předního českého autora) „Žlutá
řeny na rozvoj spolupráce, komunikace ve tří- láků. Se žáky 6. tříd používá-
dě. Zároveň si díky nim mohli žáci uvědomit me stavebnici Robotis Dream
svou důležitost pro kolektiv dané třídy. V rám- II., která má pět úrovní obtíž-
ci her jsme si vyzkoušeli práci s tzv. komfort- nosti, a je tak možné postup-
ní zónou, úspěchem. Uvědomili jsme si, jak je ně rozšiřovat možnosti i zvy-
možné prožívat radost z vlastních výkonů, jak šovat nároky na konstrukční
je možné ocenit pokrok ostatních žáků apod. provedení robotů, programo-
V neposlední řadě jsme pracovali na vzájem- vání a ovládání. Ve volitelném
ném poznávání (aktivity: Srdce naší třídy, Naše předmětu Digitální technolo-
kořeny). V závěru jsme s žáky provedli refl exi gie pro 8. a 9. ročník to jsou
činností a evaluaci průběhu těchto tří příjem- složitější roboti a 3D tiskárna.
ných dnů. Co žáky nejvíce rozesmálo? Co jim Ing. David Ptáček,
dny přinesly? Na kterou situaci nejvíce vzpo- Mgr. Patrik Janota
mínají? Jaké poznatky si z adaptačních dnů bunda s pokaženým zipem“ a „Zuzanka a pís-
odnášejí? V čem jim adaptační dny pomohly? Konec žákovské knížky menka“ nám nabídly v jednoduchých příbězích
Na tyto a mnohé další otázky můžete najít od- Digitalizace a internet zasahují do všech ob- prostor pro velkou hru s nadsázkou a pobavily
povědi v naší elektronické knize. lastí našeho života a nahrazují dosavadní pra- žáky z 1. a 2. tříd.
https://read.bookcreator.com/SmYwNge- xi písemných materiálů. Žákovská knížka patři- Známá pohádka „O zlaté rybce“ je převyprá-
hB1YCBRUm6xQey8ujnN22/vqJCKLZQSyWKl- la po generace školáků vedle vysvědčení k nej- věná originálním způsobem Janem Werichem
GIHsvFteg Mgr. Martin Polách důležitějším informačním zdrojům pro rodi- v knize pohádek Fimfárum. V představení her-
če. Ucelený školní informační systém EduPa- ci ukázali žákům 3. a 4. ročníku, že při vytvá-
Informatika s roboty ge, který od letošního školního roku zavádíme, ření vlastního scénického čtení je možné za-
Aktuální revize rámcového vzdělávacího pro- klasickou žákovskou knížku, třídní knihu a dal- pojit i diváky z publika. Během četby doplně-
gramu pro základní vzdělávání, která zavádí po- ší písemné materiály nahrazuje. Rodiče ocení né obrázkovými ilustracemi děti s napětím sle-
dovaly, zda se touha po majetku a moci vypla-
tí. To, že se dětem program moc líbil, bylo oka-
mžitě znát. Měly totiž celou dobu pusu od ucha
k uchu. Mgr. Hana Strnadová
První místo v soutěži Hýbeme se hezky česky
Naše škola se zúčastnila regionální sportov-
ní soutěže „Hýbeme se hezky česky“. Organizá-
torem a pořadatelem je společnost Penny Mar-
ket, s. r. o., a jejím cílem je podpora sportovních
klubů a týmů dětí a mládeže do 18 let. Spor-
tovní akce se mohly zúčastnit všechny sportov-
ní kluby a týmy, které jsou členy Asociace škol-
ních sportovních klubů. Naše škola všechny
podmínky úspěšně splnila.
Tým ZŠ Slavičín-Vlára se umístil na krás-
ném 1. místě a vybojoval si tak výhru v hodno-
tě 15 000 Kč. Tato výhra bude použita na ná-
kup sportovního vybavení pro žáky naší školy.
Všem žákům děkujeme za účast v této soutěži.
Ing. David Ptáček
n
p
po
p
čn
č
č
č
č
by
by
y
by
by
p
po
o
o
a
a
a
a
a
a
pta
a
a
a
da
da
da
Ad Ad Ad Ad Ad Ad A Ad Ad Adaptaaččnční ppobyt t t t t
da
da
a
da
da
da
pta
pta
č
pta
pta
pta
č
č
ční
č
č
pta
pta
pta
pta
pta
pta
pta
pta
pta
pta
8