Page 10 - Chytrý zpravodaj - Žlutice s Kaňkou leden 2022
P. 10
KAŇKA
svazek 20, číslo 4
leden 2022
Sportovní činnosti
Volitelný předmět sportovní činnosti úzce navazují na předmět tělesná výchova a jednotlivé pohybové doved-
nosti dále rozvíjejí.
Předmět je realizován dle konkrétních podmínek v daném školním roce v časové dotaci 1 hodina. Předmět je
zaměřen na sportovní aktivity – atletiku, gymnastiku, míčové hry - fotbal, florbal, volejbal, basketbal, apod.
Žáci a žákyně, v návaznosti na TV rozvíjí pohybové schopnosti a dovednosti. Vedeme je k vědomému zvlád-
nutí pohybu a zařazujeme cviky na koordinaci pohybu, zvyšujeme pohybový rozsah a obratnost, upevňujeme charak-
terové vlastnosti a sociální vztahy. Vštěpujeme žákům radostný pocit z pohybu a vedeme je k pochopení a důležitosti
organizace a spolupráce hlavně formou her (dodržování pravidel, umět se podřídit kolektivu a spolupracovat). Syste-
maticky poukazujeme na dodržování bezpečnostních zásad (při hrách v tělocvičně, na hřišti, při cvičení s náčiním
nebo na nářadí). Zařazujeme průpravná cvičení pro zlepšení a odstranění nedostatků, které vznikají z jednostranného
zatížení páteře nebo ze špatného způsobu života či nedostatku sportovních aktivit. Motivací pro žáky je i účast na
školních a mimoškolních sportovních soutěžích a akcích, které se ale v této době zatím žádné bohužel nekonali a v
nejbližší době konat nebudou. Bonus pro žáky je i nová místnost, která byla ve škole zřízena za účelem zlepšení pohy-
bové aktivity u všech žáků. Fitness místnost, jak jsme ji u nás nazvali, je často využívána nejen v hodinách TV, ale i v
předmětu sportovní činnosti.
Mgr. Josef Hudec
Čertovská nadílka - 9.A
3. 12. se v naší škole uskutečnila čertovská nadílka, kterou si pro žáky prvního stupně připravili žáci a žákyně
devátých tříd. Chodili jsme zvlášť a třídy jsme si rozdělili. Každý si přinesl svůj, nebo vypůjčený kostým a celou první
hodinu nám zabralo se přestrojení za čerty, anděly a Mikuláše. V následujících čtyřech vyučovacích hodinách jsme
chodili za vybranými třídami. Vše pod dozorem naší paní třídní učitelky a asistentky.
Druhou hodinu jsme šli do 2.B. Zlobivé děti jsme pokárali, případně odnesli v pytli. Naopak hodné děti jsme
odměnili. Nakonec nám celá třída zazpívala písničku. Podobně jsme postupovali i u ostatních tří tříd. Nakonec se
ukázala nejodvážnější a asi i nejhodnější třídou právě 2.B a 1.B. Nejvíce se nás báli žáci a žákyně 3. a 4.třídy. Ve
volném čase jsme navštívili školní jídelnu, pana školníka a tělocvičnu.
Celý proces strašení trval až do 5. hodiny, během které jsme se pak odstrojili. 6. hodinu jsme pokračovali ve
vyučování. Celou akci jsme si velmi užili a doufáme, že i pro třídy, za kterými jsme chodili, to byl zážitek.