Page 2 - Chytrý Zpravodaj - Žďár nad Orlicí - březen 2021
P. 2

SLOVO STAROSTKY


        Váženíspoluobčané,
        úvod březnového zpravodaje většinou začínám optimisticky. Blíží se jaro, slunce
        vidíme častěji, příroda se začíná barevně oživovat, vše je prostoupeno nadějí
        z něčeho nového – začínajícího. To se asi nemění ani v letošním roce. Ale i tak
        optimismu ubývá a velmi těžce hledáme důvody k „dobré náladě“. Je asi zbytečné
        dlouze popisovat, čím je toto vše způsobeno. Nekončící epidemie, která nás sužuje
        nejenzdravotně,aleisociálněaekonomicky,neprůhlednáakontroverzní
        politickározhodnutí, kterávnás všechvyvolávajípocit,žeprioritně rozhodně
        nejde o zdraví obyvatel naší země. Seznam negativ této doby by mohl být velmi
        dlouhý, ale abychom vše „ve zdraví“ přečkali, musíme se umět radovat z maličkostí
        anerezignovatnacíledobudoucna.

        Z pohledu obecního života je velmi smutné, že se díky epidemiologické situaci
        nemohou „po dobu neznámou“ konat společenské a kulturní akce. Neradi se
        čehokoliv předem vzdáváme, a pokud to stav „věci“ jen trochu dovolí, jsme
        připraveniuspořádatjakoukolivzjižtradičníchakcí.
        O realizačně i  nančně nejnáročnější rekonstrukci letošního roku jsem psala
        v minulém vydání zpravodaje. Obnova veřejného osvětlení ve Žďáru nad Orlicí
        bude prováděna souběžně s uložením kabelů nízkého napětí do země. V současné
        době čekáme na výběr zhotovitelerekonstrukcennapotésnímisinvestorem
          rmou ČEZ Distribuce a.s. budou zahájena jednání o harmonogramu
        a zkoordinování našich prací. Na základě získaných informací provedeme výběr
        zhotovitelenaobnovuveřejnéhoosvětlení.
        Dále bych Vás chtěla v krátkosti seznámit s připravovanou zkušební verzí služby
        Mobilní Rozhlas. Tento projekt „chytré komunikace“ nabízí rozšíření možností
        pro včasné informování občanů, a to nejen SMS zprávou, ale i e-mailem nebo
        prostřednictvím mobilní aplikace. Základem úspěšnosti je ovšem spolupráce Vás
        občanů, respektive poskytnutí dat (např. telefonní číslo, e-mail, bydliště atd.),
        se kterými by systém v případě předávání informací pracoval. Prozatím nám byl
        nabídnut půlroční bezúplatný provoz, zaškolení včetně přípravy informačního
        letákusdotazníkemproVásobčany.

        Osamotnémspuštěníprojektubudetevčasinformováni.

                                                                             2
   1   2   3   4   5   6   7