Page 5 - Chytrý zpravodaj - Paskov 04 2022
P. 5

MĚSTO                                                                                duben 2022




            Rekonstrukce zpevněných ploch

            a revitalizace zeleně na ulici Papírenské


            V roce 2021 proběhla dvě veřejná pro-  době je projektový záměr odeslán na  se musí snažit o minimální zábor ze-
            jednání k záměru revitalizace venkov-  všechny dotčené orgány k  vyjádření  lených ploch. Dále musí v projektové
            ního prostranství sídliště na ulici Papí-  a  vydání kladných stanovisek, po-  přípravě zohlednit legalizaci míst pro
            renské. V rámci veřejných projednání  případě  vznesení  svých  připomínek,  parkování, kde dnes vozidla parkují
            byl občanům sídliště představen při-  které bude muset projektant do pro-  třeba na chodnících, krajnicích atd. Po
            pravovaný záměr rekonstrukce ven-  jektové přípravy zapracovat. V rámci  zapracování všech připomínek dotče-
            kovního prostranství na ulici Papíren-  projektové přípravy nelze ze 100 %  ných subjektů chce město v 3. Q roku
            ské. Dále na veřejných projednáních  vyhovět všem podnětům občanů, na-  2022 zpracovat a podat žádost o do-
            dostali občané možnost se k jednot-  víc se velmi těžko hledá kompromis,  taci na revitalizaci sídliště na ulici Pa-
            livým dílčím částem vyjádřit. Projek-  pokud mají lidé ze stejného vchodu  pírenské a  po získání dotace zařadit
            tant, který připravuje projektovou do-  či patra úplně rozdílné názory. Projek-  revitalizaci do priorit investic města
            kumentaci si všechny podněty od  tant má od města v  současné době  v roce 2023. Držme si všichni palce ať
            občanů vyslechl a v rámci projektové  zadání,  kde  musí  v  co  největší  míře  vše vychází podle plánu a  dojde ke
            přípravy se snažil co nejvíc podnětů  dodržet nedotčenost klidových zón,  zlepšení vzhledu a  celkového života
            zapracovat tak, aby vyšel v co největ-  musí  v  co největší  míře  zapracovat  na sídlišti Papírenská.
            ší míře občanům vstříc. V  současné  podněty občanů, v klidových zónách   Zdeněk Bělík, člen rady města

            Dopravní situace v Beskydech




            Po svém nástupu do funkce sená-  nákladní dopravou. V této věci pro-  do Frýdku-Místku, řešíme možnost
            torky se snažím dostát svému slibu  to iniciujeme nákup  mobilní  váhy  zrušení dálničního poplatku v úseku
            a  věnuji  se  podnětům,  které  dostá-  pro kontrolní vážení Policií ČR, kte-  mezi exity 40–52. Povinnost dálniční
            vám od starostek a starostů regionu.  rá bude využívána pouze v  obcích  známky svádí mnohé řidiče využívat
            Abych získala větší přehled o potře-  okresu Frýdek-Místek. Efektivitu ná-  průjezd přes okolní obce. Avizova-
            bách obcí, zúčastnila jsem se schůzí  kupu váhy nyní zvyšuje i  nedávná  né zdražení dálniční známky situaci
            všech frýdecko-místeckých mikrore-  změna zákona číslo 13/1997 o  po-  zřejmě ještě zhorší. Úlevu od zbyteč-
            gionů. Největší nedostatky spatřují  zemních  komunikacích,  která  za-  ného průjezdu vozidel do 3,5  tuny
            zástupci obcí zejména v oblasti do-  vedla zvýšené pokuty v případě, že  by obcím jistě přinesla možnost vy-
            pravy. Z tohoto důvodu se dopravní-  řidič neuposlechne výzvu policisty  užívat  úsek  D56  jako  svůj  přirozený
            mi problémy, které naše obce zatěžu-  podrobit vozidlo nízko rychlostnímu  bezplatný obchvat. Za tímto účelem
            jí, již více než rok průběžně zabývám.  kontrolnímu vážení. Pokuta v příkaz-  jednáme s  Ministerstvem dopravy
            Shodli jsme se, že společným problé-  ním řízení se od 1. ledna 2022 zvýšila  o udělení výjimky ze zpoplatnění da-
            mem celého regionu je mimo jiné  ze 40 až na 100.000,-Kč. S  obcemi,  ného úseku dálnice. Nejaktuálnějším
            poškozování komunikací přetíženou  které lemují dálnici D56 od Ostravy  projektem  v  oblasti dopravy je úsilí
                                                                              o  celoroční zákaz vjezdu tranzitní
                                                                              kamionové dopravy do chráněné
                                                                              krajinné oblasti Beskydy. Spolu s více
                                                                              než 50 zástupci regionu jsme po-
                                                                              dali žádost k  rukám hejtmana MSK,
                                                                              v níž usilujeme o nápravu důsledků
                                                                              rozhodnutí  Ministerstva  dopravy,
                                                                              kterým v  devadesátých letech do-
                                                                              šlo k  rozsáhlé změně v  uspořádání
                                                                              silniční sítě v  ČR.  tato změna velmi
                                                                              negativně zasáhla do života občanů
                                                                              a návštěvníků CHKO Beskydy. Zmíně-
                                                                              ným  rozhodnutím  bylo totiž umož-
                                                                              něno, aby chráněnou krajinnou ob-
                                                                              lastí Beskydy, která je dnes zahrnuta
                                                                              do soustavy evropsky významných
                                                                              lokalit Natura 2000, tranzitovala pře-
                                                                              shraniční kamionová doprava. S vě-
                                                                              domím nízkého rizika postihu vysílají
                                                                              firmy celoročně své řidiče přes chKO
                                                                              Beskydy na Slovensko a  dále do


                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10