Page 5 - Zpravodaj_cerven_2021
P. 5

OPRAVA NOVÉHO MOSTU ZAČÍNÁ


                        Dlouho  připravovaná
                   a  několik  let  diskutovaná
                   oprava   Nového   mostu
                   v  Kolíně  začíná.  Jeden
                   z  klíčových  mostů  Středo-
                   českého  kraje,  po  kterém
                   v  pracovních  dnech  projede
      přes dvacet tisíc automobilů, projde poprvé od
      svého vzniku zásadní rekonstrukcí. Opravu již
      nebylo možné dál odkládat z důvodu zhoršu-
      jícího se stavu mostní konstrukce a možného
      ohrožení  bezpečnosti  a  plynulosti  dopravy
      i  s  ohledem  na  bezpečnost  a  zdraví  obyvatel
      města.
         Jak  už  většina  Kolíňáků  zaregistrovala,
      v  uplynulých  týdnech  probíhala  drobná   Výjimky  z  tohoto  omezení  mají  pouze  auto-  směrech po sjezdu z mostu. Pokud tedy pojede
      omezení provozu z důvodu instalace lávek po   busy, a to jak linky kolínské MHD, tak i auto-  vozidlo  z  centra  města  po  Novém  mostě,
      obou  stranách  mostu.  Zásadnější  omezení   busy  příměstské  autobusové  dopravy  či  sou-  nebude moci na Zálabí odbočit vlevo do ulice
      dopravy  nastalo  o  víkendu  26.  a  27.  června,   kromí přepravci, dále vozidla společnosti AVE   Na  Louži.    Odbočit  bude  možné  do  Okružní
      kdy  započala  instalace  dočasných  svodidel    CZ a Energie AG. Samozřejmostí je zajištění   či Sadové ulice. Stejně pak v opačném směru
      a  rozmisťování  dopravního  značení.  Od   průjezdu vozidel Integrovaného záchranného   ze  Zálabí  do  centra  města  nebude  možné
      pondělí 28. června je provoz sveden na levou   systému.                   odbočit  za  Novým  mostem  vlevo  k  nádraží
      polovinu  mostu  a  pravá  se  začne  rekonstru-  Objízdné  trasy  pro  nákladní  dopravu   a OC Futurum.
      ovat.  Konkrétně  se  jedná  o  uzavření  pravé   budou  vyznačeny  na  všech  příjezdových  ko-  Tato  omezení  mají  pomoci  průběžnému
      poloviny mostu ve směru z centra na Zálabí.   munikacích  do  Kolína  včetně  dálnice  D  11.   a  stálému  průjezdu  vozidel  po  mostě  a  mají
      Levá polovina bude průjezdná v obou směrech    Nákladní doprava do přístavu a do lokality Sta-  zabránit tvorbě kolon za odbočujícími vozidly.
      v režimu 1 + 1, tzn. jeden jízdní pruh z centra   rokolínská bude zajištěna po silnici od Starého   Semafory  budou  na  obou  křižovatkách  po
      na  Zálabí  a  jeden  jízdní  pruh  v  opačném   Kolína. Z důvodu nutnosti zajistit příjezd ná-  dobu  rekonstrukce  v  provozu  bez  omezení.
      směru. Tato první etapa potrvá cca do poloviny   kladní  dopravy  do  Starokolínské  ulice  bylo    Pro chodce bude možné využít chodník na té
      prosince. Poté bude v zimním období obnoven   u  bývalé  drožďárny  vybudováno  dočasné   polovině mostu, která se nebude v danou dobu
      provoz na celé šíři mostu. Oprava druhé polo-  mostní provizorium, které nahradilo stávající   opravovat.
      viny  mostu  začne  dle  povětrnostních  podmí-  mostek. Ostatních řidičů, kteří budou během   Rekonstrukci  provádí  společenství  firem
      nek na přelomu března a dubna 2022.  rekonstrukce  po  Novém  mostě  projíždět,  se   Strabag  a  PORR,  které  zatím  postupují  dle
         V době omezení bude vyloučena z provozu   bude týkat několik menších omezení. Tím nej-  plánovaného harmonogramu.
      po mostě veškerá nákladní doprava nad 3,5 t.   zásadnějším  je  zákaz  odbočení  vlevo  v  obou   Michal Najbrt


























                                                                                                                    Foto: Státní okresní archiv







       Stavbu Nového mostu, která probíhala v letech 1990–1991, zachytil fotograf Jaroslav Kronus. Zásadní rekonstrukce přichází po třiceti letech.

                                                                                                                     5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10