Page 14 - Zpravodaj_cerven_2021
P. 14
TÉMA
„Co se mi na hale líbí nejvíce? Těšil mne průběh celé její výstavby. Strašně moc oceňuji pracovní nasazení týmu, jezdila jsem na kontrolní dny ráda, všichni jsme pracovali,
a i když jsme se občas na sebe mračili, vždycky to dopadlo dobře,“ vyzdvihuje profesionalitu výstavby místostarostka Iveta Mikšíková.
sváděna dešťová voda, která jde zpátky do so- chotechniku a zároveň osvětlení, aby bylo co to o snaze naslouchat druhé straně a v případě
ciálního zázemí, proto se zakomponovala tzv. nejúspornější,“ doplňuje k technickým detai- haly se to podařilo. „Na čem jsme ale třeba my
marka, což je automatický řídicí systém, který lům Michael Kašpar. trvali, bylo zachování dřevěných nosníků, které
kontroluje, jak velké zastínění je třeba podle Během stavby se samozřejmě vedly debaty tvoří podstatu haly, což se nakonec podařilo.
toho, jak venku svítí sluníčko. Sám rozhoduje, o konstrukci, o hospodaření s energiemi a vzdu- Vezly se z rakouských Korutan a mají rozpon
jak budou sjíždět rolety na oknech, řídí vzdu- chotechnikou či drobné stavební detaily. Vždy je přes 30 metrů, což je v českém prostředí neob-
vyklé,“ říká architekt Štěpán Valouch. Neob-
vyklá je i vnější fasáda z modřínového dřeva.
Modřín dokáže stárnout, pracuje s proměnami
počasí, získá patinu a bude šednout. Přirozené
stárnutí dřeva je třeba vidět na starých stodo-
lách. „My jsme chtěli, aby se vysoká hmota haly,
která má přes dvanáct metrů, obrazně ztrácela
mezi korunami stromů. Přírodní patina je pro
to ten nejlepší nástroj,“ vysvětluje architekt.
Jak do haly?
Areál Borků je celkem náročný na silniční
provoz, většina rodičů vozí své děti na tré-
ninky autem. Proto město řešilo také přístup
k hale. Nyní se projektuje rozšíření příjezdové
silnice tak, aby zde byla obousměrná komu-
nikace. U křižovatky u atletického stadionu
bude vybudován kruhový objezd, aby se zde
mohly otáčet autobusy, vznikne zde nová au-
tobusová zastávka – linka č. 3 se prodlouží od
zimního stadionu a bude tak obsluhovat spor-
toviště v Borkách. Rozšířením komunikace
přibude také dalších třicet parkovacích míst
u atletického stadionu a u fotbalového hřiště.
„Tuto silniční investici bychom rádi stihli ještě
do konce letošního roku,“ zdůrazňuje starosta
Michael Kašpar.
Šatny mají odlišné barevné uspořádání, každá respektuje jednu z barev, kterou má Kolín ve svém logu. A silnicí to dle slov starosty nekončí.
Zajímavý záběr vznikl v modré šatně. Levá část fotografie je odrazem v zrcadle na stěně.
Město se chystá na rekonstrukci v areálu fot-
14