Page 14 - Zpravodaj_cerven_2021
P. 14

TÉMA









































      „Co se mi na hale líbí nejvíce? Těšil mne průběh celé její výstavby. Strašně moc oceňuji pracovní nasazení týmu, jezdila jsem na kontrolní dny ráda, všichni jsme pracovali,
      a i když jsme se občas na sebe mračili, vždycky to dopadlo dobře,“ vyzdvihuje profesionalitu výstavby místostarostka Iveta Mikšíková.

       sváděna dešťová voda, která jde zpátky do so-  chotechniku  a  zároveň  osvětlení,  aby  bylo  co   to o snaze naslouchat druhé straně a v případě
       ciálního zázemí, proto se zakomponovala tzv.   nejúspornější,“  doplňuje  k  technickým  detai-  haly se to podařilo. „Na čem jsme ale třeba my
       marka, což je automatický řídicí systém, který   lům Michael Kašpar.      trvali, bylo zachování dřevěných nosníků, které
       kontroluje,  jak  velké  zastínění  je  třeba  podle   Během stavby se samozřejmě vedly debaty   tvoří  podstatu  haly,  což  se  nakonec  podařilo.
       toho, jak venku svítí sluníčko. Sám rozhoduje,   o konstrukci, o hospodaření s energiemi a vzdu-  Vezly se z rakouských Korutan a mají rozpon
       jak budou sjíždět rolety na oknech, řídí vzdu-  chotechnikou či drobné stavební detaily. Vždy je   přes 30 metrů, což je v českém prostředí neob-
                                                                                 vyklé,“ říká architekt Štěpán Valouch. Neob-
                                                                                 vyklá je i vnější fasáda z modřínového dřeva.
                                                                                 Modřín dokáže stárnout, pracuje s proměnami
                                                                                 počasí, získá patinu a bude šednout. Přirozené
                                                                                 stárnutí dřeva je třeba vidět na starých stodo-
                                                                                 lách. „My jsme chtěli, aby se vysoká hmota haly,
                                                                                 která má přes dvanáct metrů, obrazně ztrácela
                                                                                 mezi korunami stromů. Přírodní patina je pro
                                                                                 to ten nejlepší nástroj,“ vysvětluje architekt.

                                                                                 Jak do haly?

                                                                                   Areál Borků je celkem náročný na silniční
                                                                                 provoz,  většina  rodičů  vozí  své  děti  na  tré-
                                                                                 ninky autem. Proto město řešilo také přístup
                                                                                 k hale. Nyní se projektuje rozšíření příjezdové
                                                                                 silnice  tak,  aby  zde  byla  obousměrná  komu-
                                                                                 nikace.  U  křižovatky  u  atletického  stadionu
                                                                                 bude  vybudován  kruhový  objezd,  aby  se  zde
                                                                                 mohly otáčet autobusy, vznikne zde nová au-
                                                                                 tobusová zastávka – linka č. 3 se prodlouží od
                                                                                 zimního stadionu a bude tak obsluhovat spor-
                                                                                 toviště  v  Borkách.    Rozšířením  komunikace
                                                                                 přibude  také  dalších  třicet  parkovacích  míst
                                                                                 u atletického stadionu a u fotbalového hřiště.
                                                                                 „Tuto silniční investici bychom rádi stihli ještě
                                                                                 do konce letošního roku,“ zdůrazňuje starosta
                                                                                 Michael Kašpar.
       Šatny mají odlišné barevné uspořádání, každá respektuje jednu z barev, kterou má Kolín ve svém logu.  A  silnicí  to  dle  slov  starosty  nekončí.
       Zajímavý záběr vznikl v modré šatně. Levá část fotografie je odrazem v zrcadle na stěně.
                                                                                 Město se chystá na rekonstrukci v areálu fot-
   14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19