Page 5 - Zpravodaj_brezen_2021
P. 5

NOVINKY V MĚSTSKÉ HROMADNÉ DOPRAVĚ


                      Novou  kapitolu  svého   systému  Android  a  20  %  uživatelů  systému
                   provozu začala psát kolínská   iOS.
                   městská autobusová doprava
                   v minulém roce. Od 1. února  Jízdné a slevy
                   2020  zajišťuje  provoz  spo-
                   lečnost  OAD  Kolín.  Změna   Výše  jízdného  a  stávající  systém  slev  se
                   byla pro cestující viditelná na   nijak  nezměnily  ani  pro  letošní  rok.  Jedinou
       první  pohled.  Současný  provozovatel  přinesl   změnou, která již začala, je postupná výměna
       kompletně nový vozový park, který se skládá   a sjednocení vzhledu slevových karet. Doposud
       z  velkých  autobusů  značky  Mercedes  a  dvou   byly akceptovány slevové karty i od původního
       malých značky Isuzu. Věříme, že udělal radost   dopravce  společnosti  Arriva  a  někdy  se  ces-
       nejen cestujícím, ale i samotným řidičům.   tující  při  přepravě  prokazovali  i  občanskými
                                           průkazy.  Z  důvodu  rychlejšího  odbavení
       Uplynulý rok v číslech              a  zefektivnění  práce  řidičů  MHD  jsme  se  ale   K úpravám provozu MHD dochází i v  průmy-
                                           rozhodli pro sjednocení. Žádáme proto tímto   slové zóně Kolín-Ovčáry. Zařadili jsme novou
          Za  rok  2020  bylo  odbaveno  na  všech  za-  cestující, aby do 31. srpna navštívili kancelář   zastávku  u  obchodního  centra  Retail  park
       stávkách  MHD  celkem  816  tisíc  cestujících.   dopravce na nádraží a původní starou slevovou   Ovčáry. V souvislosti s přechodem společnosti
       Z  toho  nejvíce  na  zastávce  Kolín  nádraží  –   kartu si vyměnili. S sebou si prosím vezměte   Toyota na třísměnný provoz došlo k nejzásad-
       téměř 150 tisíc osob. Zde dochází k souběhu   fotografii a 10 Kč. Výměna probíhá na počkání   nějším změnám v jízdních řádech k 28. 2. 2021.
       několika linek a je zde také návaznost na vlaky    a týká se všech cestujících, kteří využívají ja-  Vzhledem k rostoucímu počtu zaměstnavatelů
       a  příměstskou  autobusovou  dopravu.  Násle-  koukoliv slevovou kartu.  v průmyslové zóně řešíme i obslužnost vzdá-
       duje zastávka Kolín pošta s 63 tisíci odbave-                            lenější  části.  Posledním  zásadním  tématem
       ných cestujících a dále Kolín Benešova se 40  Budoucnost a plány         tohoto roku je nová zastávka u sportovní haly
       tisíci.  Nejvíce  frekventovanou  linkou  je  linka                      v Borkách.
       číslo 1, která přepravila 276 tisíc cestujících,   Kolín  se  postupně  rozrůstá.  Logickým   Pravidelně  se  setkávám  s  řidiči  MHD.
       následuje linka č. 2 se 149 a linka č. 3 se 148   důsledkem je požadavek na začlenění nových   Jejich podněty a připomínky vycházející přímo
       tisíci cestujících. Za rok 2020 najely všechny   lokalit do městské infrastruktury. Podařilo se   z  každodenního  provozu  jsou  neocenitelné.
       autobusy MHD v Kolíně téměř 700 tisíc kilo-  zajistit  vybudování  zastávky  a  provoz  linky    V rámci úprav provozu a dopravních řešení ve
       metrů. Tato statistika je ovšem zkreslena sku-  č. 9 v lokalitě Spálenka a chtěli bychom pro-  městě  se  snažíme  tyto  podněty  zapracovávat
       tečností, že v březnu a dubnu minulého roku   dloužit linku i do lokality Vinice. Na konci mi-  a reagovat na ně. Řada  řidičů průběžně zasílá
       se  vzhledem  k  protiepidemickým  opatřením   nulého roku proběhlo přímo na místě jednání,   podněty  v  průběhu  celého  roku  (přerostlá
       nastupovalo  do  autobusů  zadními  dveřmi    na které přijel i velký autobus, a ukázalo se, že   zeleň,  parkování  neukázněných  řidičů  na  za-
       a neodbavovalo se. Za zmínku určitě stojí také   nynější stav parametry pro zajíždění autobusů   stávkách aj.). Osobně jsem velmi rád, že se po-
       využívání  wi-fi  připojení,  které  je  v  každém   nesplňuje.  Nyní  probíhají  jednání  s  majiteli   dařilo najít tuto formu spolupráce, a chtěl bych
       autobuse.  V  loňském  roce  ho  využilo  zhruba   pozemků  o  vhodném  místě  pro  autobusovou   za ni poděkovat.
       60 tisíc cestujících, z toho cca 80 % uživatelů   točnu, aby vše mohlo být dotaženo do konce.   Přeji všem pohodové jaro Michal Najbrt


       CHARITNÍ ŠATNÍK A SKLAD POTRAVINOVÉ POMOCI V PROVOZU



          Na  začátku  března  Farní  charita  Kolín                            poledne 13–15 hod. a v úterý a ve čtvrtek 9–10
       opět otevřela po krátkém přerušení z důvodu                              hod. V současné době také probíhají dvě sbírky
       stěhování  ze  Zengrovy  ulice  charitní  šatník                         potravin  –  ve  spolupráci  s  Římskokatolickou
       se skladem potravinové pomoci, a to v prosto-                            farností Kolín a 84. oddílem skautů Kolín ze
       rech  bývalé  protialkoholní  záchytné  stanice                          Svazu skautů a skautek ČR. I vy můžete přispět
       v objektu Kutnohorská 21. U příležitosti stě-                            – i malá pomoc má velký význam!
       hování  do  nových  prostorů  jsou  tyto  služby                            Permanentně  přijímáme  trvanlivé  potra-
       sloučeny pod hlavičku centra Kohoutek.                                   viny,  konzervy,  těstoviny,  instantní  polévky,
          Pomoc  centra  Kohoutek  je  nadále  cílena                           drogerii a pánské oblečení. V roce 2020 jsme
       jednotlivcům  nebo  rodinám  v  hmotné  či  exi-                         i díky vám mohli poskytnout pomoc na základě
       stenční nouzi (rodiny s nižšími příjmy, matky                            480  poukázek.  Každá  poukázka  představuje
       samoživitelky,  osoby  bez  přístřeší,  živelná                          minimálně  jednoho  člověka  či  celou  rodinu
       pohroma apod). Klientům centra jsou poskyto-                             v nouzové situaci.
       vány potraviny, drogerie a oblečení na základě                              A  z  jakého  důvodu  jsme  zvolili  pojme-
       poukázek vydaných Městským úřadem Kolín,   Petr Zavřel v prostorách charitního skladu  nování  centra  Kohoutek?  Je  to  jednoduché.
       a to Odborem sociálních věcí a zdravotnictví.                            Ctíme město, kde působíme. Zvolili jsme tedy
       Zde je zjištěna situace klientů, poskytnuto so-  děti i dospělé i bez poukázek a za přijatelné ceny.   symbolicky  jméno  podle  jednoho  z  místních
       ciální poradenství a v případě potřeby vydána   Materiální  pomoc  po  dobu  nouzového  stavu   zvonů.
       poukázka.  Po  skončení  stávající  epidemické   bude  vydávána  klientům  v  těchto  hodinách:    Petr Zavřel
       situace bude opět možné zakoupit oblečení pro   v pondělí a ve středu dopoledne 9–12 hod., od-  ředitel Farní charity Kolín
                                                                                                                     5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10