Page 1 - Chytrý Zpravodaj - Dačice září 2021
P. 1
září 2021 VydáVá Město dačice zdaRMa do KaŽdÉ RodiNy číslo 9 / 2021
Jak to vidím aneb dopravní situace na Palackého náměstí
O dopravní situaci na Palackého náměstí se diskutuje už více tlačit na výstavbu obchvatu města? Za několik desetiletí, a ani
než deset let. Kdy diskuze skončí a začne se reálně něco řešit? za Vašeho starostování, nedošlo k žádnému pokroku.
To je pravda, že diskuze o dopravní Pokud jde o obchvat, tak musím zásadně nesouhlasit s tím, že
situaci na Palackého náměstí probíhá by se nic nedělo. Je pravda, že dlouhou dobu byla trasa plánována
už více než deset let, a možná bych nad areálem firmy Centropen, s čímž ze začátku firma souhlasila,
řekl, že probíhá i více než dvacet let. ale už před mnoha lety názor změnila. Tím se přemostění
Všichni, kteří touto křižovatkou projíž- Centropenu stalo nereálným. Město už v roce 2016 nechalo
díme, víme, že její stav je už dlouhou zpracovat studii alternativní trasy podle myšlenky bývalého
dobu neúnosný. Nejen, že se diskutu- zastupitele P. Antonů. Tato trasa se Centropenu vyhýbá a je
je, ale děláme i konkrétní kroky k její- z našeho pohledu realizovatelná. Studii jsme předali Jihočeskému
mu řešení. V těchto dnech projednalo kraji, který ji v současné době zapracovává do zásad územního
zastupitelstvo přípravu na vypsání rozvoje kraje. Zvlášť po posledních krajských volbách kraj urychlil
referenda právě k otázce řešení křižo- její projednávání, když ji vyčlenil do zvláštní změny. V červenci to-
vatky na Palackého náměstí. Věřím, že jeho výsledek ukončí léta hoto roku proběhlo veřejné projednání a práce pokračují. V sou-
trvající diskuzi a budeme moct pokračovat v reálných krocích časné chvíli je aktualizace připravena k projednání a k případnému
k řešení křižovatky. vydání zastupitelstvu JčK na září tohoto roku. Vím, zvenčí to vypa-
Jaké jsou varianty modernizace křižovatky? dá, že se nic neděje, ale věřte mi, že administrativní práce pokra-
V této chvíli jsou na stole v zásadě dvě řešení, která jsou realizo- čují. Bohužel i tak se dá říct, že pokud všechno dobře půjde, tak se
vatelná. Jedná se o okružní křižovatku o průměru 26 metrů a prů- obchvatu podle mého odhadu nedočkáme dříve jak za patnáct let.
sečnou křižovatku osazenou semafory, které podle Policie ČR mají (red)
být v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
Proč tak zdůrazňujete semafory? Bez nich průsečná křižo- infocentrum dačice
vatka být nemůže? tel. 384 401 265, e-mail: info@dacice.cz
Podle Policie ČR nemůže. Na všech jednáních se zástupce do- Otevírací doba: platí do 30. 9. 2021
pravního inspektorátu jasně vyjádřil, že pro průsečnou křižovatku pondělí až pátek 8:00–17:00 h
je světelná signalizace nezbytná. Toto stanovisko zaznělo i na po- sobota a neděle: zavřeno
sledním jednání 25. května letošního roku.
Vyřeší nové křižovatky problém kamionů, které středem
města projíždějí? dačická řežba potřinácté
Nevyřeší, bohužel. Pokud jde o množství kamionů, které touto
křižovatkou projíždějí, tak to může snížit pouze obchvat Dačic. Ale Třetí srpnový týden se na Palackého náměstí odehrál již třináctý
pokud se jedná o to, že v kopci váznou kamiony, už když lehce za- ročník řezbářského sympozia. V době uzávěrky tohoto vydání byla
akce v plném proudu, a tak informace o jejím průběhu, vytvoře-
prší, nebo je mlha, tak to by měl zlepšit asfaltový povrch silnice. ných dílech i finanční částce, kterou také letos řezbáři přispějí na
Nepůjde, v případě asfaltového koberce, o nepřípustný zá- vybavení a pomůcky dětem v ZŠ Neulingerova, přineseme v příš-
sah do památkového charakteru náměstí? tím čísle zpravodaje.
O asfaltovém povrchu jsme s památkáři jednali a s ohledem na (red)
bezpečnost je pro ně přijatelný.
Kdo bude investorem stavby?
Stavba bude součástí celkové revitalizace Palackého náměstí
a o náklady na tuto akci se budou dělit město Dačice s Jihočeským
krajem (respektive Správou a údržbou silnic Jihočeského kraje).
Kraj by měl investovat do komunikace v jeho vlastnictví (součástí je
i křižovatka) a město bude investovat do parkovišť, chodníků, sítí
a dalších souvisejících objektů.
Kterou z křižovatek radnice preferuje?
Radnice neupřednostňuje ani jednu, stojíme o to, aby se zlepšila
dopravní situace na Palackého náměstí a zmenšily se kolony, které
se tu každý den tvoří. Naší základní prioritou je bezpečnost chodců
a řidičů, stejně jako plynulost dopravy.
Nebylo by lepší, než realizovat jakési dílčí dopravní řešení,