Page 1 - Chytrý Zpravodaj - Dačice září 2021
P. 1

září  2021           VydáVá Město dačice          zdaRMa do KaŽdÉ RodiNy             číslo 9 / 2021

              Jak to vidím aneb dopravní situace na Palackého náměstí


           O dopravní situaci na Palackého náměstí se diskutuje už více   tlačit na výstavbu obchvatu města? Za několik desetiletí, a ani
          než deset let. Kdy diskuze skončí a začne se reálně něco řešit?  za Vašeho starostování, nedošlo k žádnému pokroku.
                                To je pravda, že diskuze o dopravní   Pokud jde o obchvat, tak musím zásadně nesouhlasit s tím, že
                              situaci na Palackého náměstí probíhá   by se nic nedělo. Je pravda, že dlouhou dobu byla trasa plánována
                              už více než deset let, a možná bych   nad areálem firmy Centropen, s čímž ze začátku firma souhlasila,
                              řekl, že probíhá i více než dvacet let.   ale už před mnoha lety názor změnila. Tím se přemostění
                              Všichni, kteří touto křižovatkou projíž-  Centropenu stalo  nereálným.  Město  už v roce  2016  nechalo
                              díme, víme, že její stav je už dlouhou   zpracovat studii alternativní trasy podle myšlenky bývalého
                              dobu neúnosný. Nejen, že se diskutu-  zastupitele P. Antonů. Tato trasa se Centropenu vyhýbá a je
                              je, ale děláme i konkrétní kroky k její-  z našeho pohledu realizovatelná. Studii jsme předali Jihočeskému
                              mu řešení. V těchto dnech projednalo   kraji, který ji v současné době zapracovává do zásad územního
                              zastupitelstvo přípravu na vypsání   rozvoje kraje. Zvlášť po posledních krajských volbách kraj urychlil
                              referenda právě k otázce řešení křižo-  její projednávání, když ji vyčlenil do zvláštní změny. V červenci to-
          vatky na Palackého náměstí. Věřím, že jeho výsledek ukončí léta   hoto roku proběhlo veřejné projednání a práce pokračují. V sou-
          trvající diskuzi a budeme moct pokračovat v  reálných krocích    časné chvíli je aktualizace připravena k projednání a k případnému
          k řešení křižovatky.                                vydání zastupitelstvu JčK na září tohoto roku. Vím, zvenčí to vypa-
           Jaké jsou varianty modernizace křižovatky?         dá, že se nic neděje, ale věřte mi, že administrativní práce pokra-
           V této chvíli jsou na stole v zásadě dvě řešení, která jsou realizo-  čují. Bohužel i tak se dá říct, že pokud všechno dobře půjde, tak se
          vatelná. Jedná se o okružní křižovatku o průměru 26 metrů a prů-  obchvatu podle mého odhadu nedočkáme dříve jak za patnáct let.
          sečnou křižovatku osazenou semafory, které podle Policie ČR mají                                  (red)
          být v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
           Proč tak zdůrazňujete semafory? Bez nich průsečná křižo-            infocentrum dačice
          vatka být nemůže?                                                  tel. 384 401 265, e-mail: info@dacice.cz
           Podle Policie ČR nemůže. Na všech jednáních se zástupce do-         Otevírací doba: platí do 30. 9. 2021
          pravního inspektorátu jasně vyjádřil, že pro průsečnou křižovatku      pondělí až pátek 8:00–17:00 h
          je světelná signalizace nezbytná. Toto stanovisko zaznělo i na po-      sobota a neděle: zavřeno
          sledním jednání 25. května letošního roku.
           Vyřeší nové křižovatky problém kamionů, které středem
          města projíždějí?                                       dačická řežba potřinácté
           Nevyřeší, bohužel. Pokud jde o množství kamionů, které touto
          křižovatkou projíždějí, tak to může snížit pouze obchvat Dačic. Ale   Třetí srpnový týden se na Palackého náměstí odehrál již třináctý
          pokud se jedná o to, že v kopci váznou kamiony, už když lehce za-  ročník řezbářského sympozia. V době uzávěrky tohoto vydání byla
                                                              akce v plném proudu, a tak informace o jejím průběhu, vytvoře-
          prší, nebo je mlha, tak to by měl zlepšit asfaltový povrch silnice.  ných dílech i finanční částce, kterou také letos řezbáři přispějí na
           Nepůjde, v případě asfaltového koberce, o nepřípustný zá-  vybavení a pomůcky dětem v ZŠ Neulingerova, přineseme v příš-
          sah do památkového charakteru náměstí?              tím čísle zpravodaje.
           O asfaltovém povrchu jsme s památkáři jednali a s ohledem na                                     (red)
          bezpečnost je pro ně přijatelný.
           Kdo bude investorem stavby?
           Stavba bude součástí celkové revitalizace Palackého náměstí
          a o náklady na tuto akci se budou dělit město Dačice s Jihočeským
          krajem (respektive Správou a údržbou silnic Jihočeského kraje).
          Kraj by měl investovat do komunikace v jeho vlastnictví (součástí je
          i křižovatka) a město bude investovat do parkovišť, chodníků, sítí
          a dalších souvisejících objektů.
           Kterou z křižovatek radnice preferuje?
           Radnice neupřednostňuje ani jednu, stojíme o to, aby se zlepšila
          dopravní situace na Palackého náměstí a zmenšily se kolony, které
          se tu každý den tvoří. Naší základní prioritou je bezpečnost chodců
          a řidičů, stejně jako plynulost dopravy.
           Nebylo by lepší, než realizovat jakési dílčí dopravní řešení,
   1   2   3   4   5   6