Page 9 - Chytrý zpravodaj - Čáslav 4 2022
P. 9

Školství           9




        Maturity klepou na dveře
        Po roce se opět blíží horké jaro pro matu-                                 OBORY ZAHRADNÍK
        ranty v celé České republice. Výjimkou                                  A ZAHRADNICKÉ PRÁCE
        nebudou ani letošní maturanti na Střed-                                  si vás dovolují pozvat na malou
        ní odborné škole a Středním odborném                                        exkurzi s jarní tematikou.
        učilišti  dopravním  Čáslav.  Zkoušky  za-      Kdo by si nechtěl po dlouhé zimě zkrášlit svůj byt nebo vstupní dveře krás-
        čnou  v  dubnu  slohovými  pracemi,  zkraje     nou dekorací k tomuto účelu zhotovenou. Šikovné ruce žáků obou oborů
        května se budou čtvrťáci potýkat s didaktickými testy   pod vedením učitelky Lenky Dospivové dokážou vyrobit krásná aranžmá
        a v půlce měsíce je „dorazí“ zkoušky ústní. Na dojmy    (nejen pro jarní období, ale i pro jiné příležitosti – vánoční dekorace, smu-
        a pocity jsme se zeptali dvou našich maturantů.  teční vazba, velikonoční tematika apod.). Samozřejmě nesmíme zapome-
           Ano, padla slova plná obav, ale i odhodlání neprodat   nout ani na ostatní činnosti – předpěstování sadby různých druhů zeleniny
        kůži zadarmo. Závěrem bychom chtěli popřát všem ma-  a okrasných rostlin a samotné pěstování nejrůznějších plodin. Žáci se bě-
        turantům dopravní školy (samozřejmě nejen jim) byst-  hem tří let studia zdokonalují ve svých znalostech a dovednostech, které
        rou mysl a hodně štěstí.                        jsou završeny ZZ a získáním výučního listu. Zveme vás zatím prostřednic-
                                                                  tvím fotografií na malou ochutnávku jejich prací.
           Jmenuji se Tereza Bártová
        a jsem studentkou oboru Po-
        žární ochrana. Obor byl pro
        mě jasnou volbou, v budouc-
        nu se chci uplatnit u Hasič-
        ského  záchranného  sboru
        ČR. Čtyřleté studium na naší
        škole mi přineslo plno poznat-
        ků, nových přátel, zkušeností, ale
        i zklamání, když nám kvůli covidu ve
        2. a 3. ročníku byly zrušeny praxe u HZS, na které jsem se
        nejvíce těšila. S blížící se maturitou stoupá i moje nervo-
        zita. Přibývá i příprav. Z některých předmětů mám větší,
        z některých naopak menší obavy. V tom, co bude po ma-
        turitě, ještě nemám úplně jasno. Přemýšlím nad dvěma
        variantami. Tou první je pokračovat v prezenčním studiu
        na vysoké škole se zaměřením na ochranu obyvatelstva,
        druhou dálkové studium při práci.

           Jmenuji se Matěj Černý a čtvrtým rokem studuji obor
        Autotronik. Studium je zajímavé a přátelské, což je mi ve-
                        lice sympatické, člověk to nezažije
                           všude. Poslední léta studia byla
                             velmi  specifická  a  myslím  si,
                              že z pohledu studenta je na
                               tom náš ročník nejhůře – co
                               se  týká  dopadu  pandemie.
                               Co se tak bavím s kamará-
                              dy, nikdo není šťastný z toho,
                              že letos maturuje, jak se říká,
                             „v plné palbě“. Cítím to stejně.
                           Hodně se setkávám s názory, že
                        distanční výuka není to samé jako se-
        dět ve škole. Možná budu znít podivně, ale stojím si za tím,
        že prostředí školy má na studenta vliv hlavně psychický
        a  dostává  ho  do  určitého  nastavení,  kdy  musí  něco
        dělat,  což  doma  neplatí.  Nejvíce  se  těším  na  zkoušku
        z angličtiny, celkově mě tento předmět velice baví a stu-
        dium jazyků mám rád – je to něco, čemu bych se chtěl
        věnovat i po škole. Plány do budoucna mám takové, že
        bych  chtěl  pokračovat  ve  studiu.  Chtěl  bych  studovat
        co  nejdéle,  protože  si  myslím,  že  je  to  v  dnešní  době
        pro  mladé  lidi  důležité.  A  při  škole  bych  chtěl  dělat
        i různé projekty, které jsem dělával dříve, ale na dva roky
        jsem od nich musel upustit.
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14