Page 1 - kn01.qxd
P. 1
TÝDENÍK MĚSTA KOPŘIVNICE A JEHO OKOLÍ 21. ŘÍJNA 2021 • ČÍSLO 37 • ROČNÍK XXX WWW.KOPRIVNICE.CZ CENA 7 KČ
Firma nevylučuje dřívější dokončení revitalizace centra
K o p ř i v n i c e (dam) – Už mi- Jejich umístění do koryta potoka brání kračovat v pokládce,“ říká Petr konce letošního roku. nám to počasí dovolí. Pokud by nastal
nulý týden měli pracovníci společnosti kolize s kabely vysokého a nízkého Horňák, vedoucí projektu v Kopřiv- V zimě pak ruch na stavbě zřejmě prudký pokles teploty a my nebyli
Geosan Group položit zbývající část napětí. nici. Práce ale podle zástupců stavební na nějakou dobu ustane. Původní har- schopni dodržet technologické před-
tubosideru. Oválné ocelové roury, kte- „Intenzivně pracujeme ve spolu- firmy běží podle původního plánu monogram počítal s pauzou od pro- pisy, tak se budou muset práce pře-
rými má protékat Kopřivnička, ale za- práci s městem na řešení této situace a první etapa spočívající v novém za- since do konce března. „Jsme však při- rušit,“ dodává Petr Horňák.
tím zůstávají připraveny na staveništi. a chtěli bychom v tomto týdnu po- trubnění Kopřivničky bude hotova do praveni pokračovat tak dlouho, dokud (Pokračování na straně 2)
Na zklidnění dopravy dohlíží
druhý stacionární radar
K o p ř i v n i c e (hod) – V tomto týdnu byl instalován druhý
stacionární radar. Kopřivnice tak má tři měřicí stanoviště a dva
radary, které se budou mezi nimi přesouvat. Pořízení druhého
stacionárního radaru na měření rychlosti projíždějících vozidel
schválila rada letos v červnu. Důvodem navýšení počtu měřicích
radarů je zklidnění dopravy a tím pádem zvýšení bezpečnosti
všech účastníků silničního provozu, zejména dětí a chodců. „Z mě-
ření, která v minulosti prováděla městská policie a později je po-
tvrdil i stacionární radar, jezdí mnozí řidiči velmi rychle. Jen
v loňském roce zaznamenal stacionární radar 15 661 případů,
které byly předány k dořešení na oddělení přestupků,“ konstatoval
místostarosta Dušan Krompolc. (Pokračování na straně 2)
Začíná oprava nejpoškozenější
části střechy kulturního domu
K o p ř i v n i c e (dam) – Už na začátku tohoto týdne došlo
k předání staveniště, a začala tak havarijní oprava dvou nej-
kritičtějších částí střechy kulturního domu. Z důvodu nedostatku
kapacit, materiálů i jejich ceny na trhu se městu opakovaně ne-
podařilo v letošním roce najít dodavatele pro rekonstrukci celé
střechy tvořené 15 technicky samostatnými střešními objekty.
„Bohužel stav části střechy především v té části budovy, kde sídlí
technické muzeum, je tak špatný, že nebylo možné čekat na příští
rok. Proto jsme využili zákonné výjimky a se zadáním této veřejné
zakázky oslovili přímo rožnovskou firmu Izolting Moravia,
s. r. o. Kromě zkušeností sehrálo roli i to, že jako jedna z mála fi-
rem má k dispozici potřebný materiál,“ připustil místostarosta Lída Rakušanová, Miroslav Karas, Jiří Pehe a Prokop Tomek byli před týdnem hlavními hosty dalšího ročníku Kopřivnického
Dušan Krompolc. (Pokračování na straně 2) pressování. Diskuzi v kulturním domě předcházelo odhalení pamětní desky Ladislavu Cvíčkovi. FOTO: DAVID MACHÁČEK
Už brzy by tatry mohly místo nafty tankovat vodík Pressování předcházelo
K o p ř i v n i c e (dam) – V nádrži tatry dostává do zlomového bodu jako na přelomu palivové články. odhalení pamětní desky
místo nafty vodík a místo škodlivých vý- 19. a 20. století, kdy si vybojoval své místo Funkčně by se tatra na vodík neměla lišit
fukových plynů jen čistá voda. To není vize na slunci spalovací motor vedle elek- od jejích sester se spalovacími motory. Vý- K o p ř i v n i c e (dam) – Už týden před vstupem do
ze sci-fi povídky, ale reálná a podle předsta- tromotoru, páry a dalších typů pohonu,“ říká kon a dojezd musí být na srovnatelné úrovni, budovy ZŠ dr. Milady Horákové visí odhalena pamětní
vitelů kopřivnické automobilky i blízká bu- Radomír Smolka, ředitel Výzkumu a vývoje aby zákazník nemusel dělat kompromisy. deska věnovaná Ladislavu Cvíčkovi. Její slavnostní od-
doucnost vozů z produkce místní automo- Tatra Trucks s tím, že bateriová vozidla, Tatra poháněná elektromotorem bude zřejmě halení s krátkým hudebním vystoupením a vzpomínkami
bilky. Druhá nejstarší stále fungující která se nyní silně prosazují v oblasti osobní navíc, na rozdíl od většiny elektroaut, vy- několika řečníků na osobnost oblíbeného pedagoga a čest-
automobilka světa nastartováním intenziv- dopravy, nejsou pro Tatru použitelnou bavena i převodovkou, aby si zachovala svou ného občana Kopřivnice předznamenalo další ročník Kop-
ního vývoje alternativních pohonů reaguje cestou. „S určitou nadsázkou říkám, že Tatra výjimečnou prostupnost terénem. Revoluční
na požadavky uhlíkové neutrality. „Evropští si musí vozit elektrárnu s sebou, pokud má změnu chce Tatra zvládnout ve velmi krát- řivnického pressování. Nebyla to rozhodně náhoda, pro-
výrobci nákladních vozidel se zavázali, že na elektřinu jezdit. My potřebujeme něco, kém čase. Ještě letos má být uzavřeno tech- tože právě Ladislav Cvíček byl po 23 let spoluorga-
od roku 2040 nebudou nabízet vozidla na co elektřinu vyrábí. Nemůžeme doufat, že nické zadání vozu, ve čtvrtém čtvrtletí příš- nizátorem a moderátorem kopřivnických diskuzních fór
fosilní paliva, což v dnešním vnímání de- každých 50 km bude stát nabíjecí stanice tího roku by už Tatra chtěla mít připravený věnovaných politickým, společenským a filozofickým té-
klasuje i technologie LPG, CNG a všechny, nebo bude k dispozici zásuvka,“ vysvětluje vůz pro instalaci palivových článků a všech matům, ať už pod dnešním názvem, nebo dřívějším oz-
které byly ještě pár let zpět nazývány bu- Radomír Smolka, proč se kopřivnická auto- technologií s nimi spojených. načením Myšlenky TGM a současnost.
doucností. Automobilový průmysl se nyní mobilka chce zaměřit právě na vodíkové (Pokračování na straně 2) (Pokračování na straně 2)
Dva developeři představí porotě svůj
Ve Štramberku záměr pro zastavění lokality „Západ“
slavili výročí dráhy K o p ř i v n i c e (dam) – O mož- s. r. o., což je developerská společnost
Š t r a m b e r k (hod) – Stovky nost zastavět území o rozloze přibližně navzdory názvu sídlící v Praze. Ta na-
lidí přilákaly v sobotu 16. října oslavy 17 tisíc metrů čtverečních situované na příklad v nedalekém Rožnově v lokalitě
140. výročí tratě spojující Studénku výjezdu z města směrem na Závišice na Písečné postupně buduje projekt
se Štramberkem. se oficiálně ucházejí dvě developerské s bezmála osmdesáti různě prostornými
Největší atrakcí byla možnost společnosti. První z nich je havlíčko- byty v patnácti samostatných různě
svézt se historickou vlakovou sou- brodská společnost UNNI Develop- řešených objektech. Nabídky doručené
pravu taženou parní lokomotivou ment beta, s. r. o., firma, která je sou- na radnici do konce srpna už za sebou
423.041 zvanou Velký Bejček z roku částí rodiny holdingu několika firem, mají první kolo hodnocení, ve kterém
1924. Ta přijela na štramberské ná- které se v názvu odlišují použitím zástupci odborů městského úřadu po-
draží z Veřovic a přivezla členy diva- písmen řecké abecedy a jsou majetkově suzovali splnění podmínek daných
delního spolku Pod věží, kteří sehráli i personálně propojené s mateřskou v oznámení záměru prodeje. „V této
krátkou scénku. Hlavním důvodem společností UNNI Development, fázi hodnocení byly obě společnosti
vzniku dráhy byl odvoz štramber- s. r. o. Ta se na trhu s bydlením a ne- požádány o vysvětlení a upřesnění ně-
ského vápence do ostravských hutí. bytovými prostory pohybuje zhruba kterých nabídek. V této fázi u jedné ze
Jak se přítomní dozvěděli, vlakové osm let, jedná se tedy o zkušenou spo- společností ještě očekáváme drobné
spojení využívali i další živnostníci lečnost, která není v dané stavební upřesnění, které musí být dodáno před
z blízkého okolí. Železniční trať mezi Studénkou a Štramberkem slavila 140. výročí od svého oblasti žádným nováčkem. prvním jednáním hodnotící komise na-
(Pokračování na straně 2) založení i scénkou štramberských ochotníků. FOTO: D. HOĎÁKOVÁ Druhou společností, která má o lo- plánované na 26. října,“ říká místosta-
kalitu Západ zájem, je Eden Rožnov, rosta Dušan Krompolc. (Pokrač. na 2)